دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشت فیلم از مدرسه برلین به موزه هنرهای معاصر می‌آید

هشت فیلم در بخش «جلوه هایی از مدرسه برلین» از روز یکشنبه ۱۷ خرداد در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.
کد خبر : 21794

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در بخش دوم نمایش فیلم و در بخش «جلوه هایی از مدرسه برلین» که به نمایش هشت فیلم اختصاص دارد روز یکشنبه ۱۷ خرداد ماه ساعت ۱۷ فیلم «مارسی» به کارگردانی آنگلا شانیلیک محصول سال ۲۰۰۴ به مدت ۹۵ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.


فیلم «مارسی» از آنجا شروع می شود که پس از تیتراژ پراکنده سفید و سیاه، سوفی را از پشت سر می بینیم که او در یک اتومبیل است و به زبان فرانسوی عجیب و غریبی صحبت می کند. زلدا راننده زن است که پیاده می شود و برای سوفی نقشه شهر مارسی را می گیرد. سوفی و زلدا تصمیم می گیرند آپارتمانشان را با یکدیگر تعویض کنند. زلدا به برلین خواهد رفت و سوفی برای چند هفته ای در مارسی خواهد ماند. سوفی در مارسی قدم می زند، عکس می‌گیرد، به عکس ها نگاه می کند و بدون هیچ هدفی حرکت می کند. او غریبه ای در دنیای غریب است.


«مارسی» با چند برداشت در ساحل به پایان می رسد. هوا رو به تاریکی است و چراغ های خیابان روشن شده اند. سوفی در لباس زردش در دوردست‌ها در حال حرکت است. دریا را می بینیم. در تصویر سوفی،لباس و دریا تسلی خاصی وجود دارد.


علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه های سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران می توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷، به نشانی خیابان کارگرشمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته