دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پارلمان عراق، اقلیم کردستان را تحریم کرد

پارلمان عراق با رأی مثبت به طرح کمیته مالی خود، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های این کشور را از امروز ملزم به توقف تمامی مبادلات تجاری با منطقه کردستان کرد.
کد خبر : 217938

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، پارلمان عراق با توقف معاملات تجارب با منطقه کردستان این کشور موافقت کرد.


به گزارش شبکه «سومریه»، پارلمان عراق در جلسه امروز (سه شنبه) خود رأی به توقف همه معاملات تجاری با منطقه کردستان عراق داد.


کمیته مالی پارلمان عراق امروز طرحی را به تصویب رساند که وزارت خانه‌های دارایی، نفت، امور خارجه، تجارت، حمل و نقل، بهداشت، برق و نیرو، کشاورزی و بانک مرکزی عراق، دبیرخانه کل شورای وزیران، اداره رسانه و ارتباطات، اداره گذرگاه‌های مرزی، اداره بازنشستگی ملی، اداره مالیات‌ها، اداره کل گمرک‌ها و تمامی بانک‌های این کشور را ملزم به توقف مبادلات مالی و تجاری با منطقه کردستان عراق می‌کند.


در این طرح آمده است: «به دلیل عدم پایبندی منطقه کردستان عراق به قانون اساسی، پارلمان عراق تصمیم به توقف همه معاملات مالی و بانکی با حکومت منطقه کردستان گرفته است».


پارلمان عراق همچنین بانک ملی این کشور را ملزم به عدم فروش ارز خارجی به بانک‌هایی می‌کنند که با منطقه کردستان عراق کار می‌کند.


طرح کمیته مالی مجلس عراق همچنین وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور و امنیت ملی و اطلاعات را ملزم می کند در خصوص بازبینی در معاملات با تعدادی شرکت‌، به قوه قضائیه رجوع کنند.


منطقه کردستان عراق به رغم‌ مخالفت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی روز 25 سپتامبر، همه‌پرسی غیر قانونی جدایی کردستان از عراق را اجرا کرد.


به دنبال این حادثه، دولت فدرال عراق اعلام کرد که این همه‌پرسی غیر قانونی بوده و نتایج آن را به رسمیت نمی‌شناسد. بغداد پس از این اقدام منطقه کردستان، اقدامات تنبیهی علیه اربیل و مقامات منطقه کردستان اتخاذ کرده است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته