دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 15:40

معرفی تجهیزات کارآمد آزمایشگاهی حوزه نانو

کارگاه‌های آموزشی آشنایی با دستگاه‌های آزمایشگاهی پر کاربرد در حوزه فناوری نانو همزمان با دهمین نمایشگاه نانوفناوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 217866

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر آموزش و معرفی این تجهیزات آزمایشگاهی مبانی مستندسازی و ایمنی در آزمایشگاه‌ها، محور اصلی دوره‌ها است. جمعه 14 مهر، در اولین روز از برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های "آشنایی با دستگاه اسپکتروفوتومتری (UV-VIS)"، کارگاه آموزشی "آشنایی با دستگاه گرماسنج روبشی تفاضلی (DSC)" برگزار می‌شود.


دومین روز این نمایشگاه، میزبان 3 کارگاه آموزشی "کروماتوگرافی گازی – طیف‌سنجی جرمی (GC-MS)"، کارگاه آموزشی "کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)" و همچنین کارگاه "معرفی میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)" خواهد بود.


کارگاه‌های آموزشی "معرفی میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)"، «معرفی میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)" و همچنین «آشنایی با دستگاه پراش سنج اشعه ایکس (XRD)" در روز 16مهر در سومین روز برگزاری نمایشگاه به ترتیب در ساعات روزهای پیشین برگزار می‌شود.


روز پایانی این نمایشگاه نیز 3 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که به ترتیب درباره "طراحی آزمایشات (DOE)"، "مبانی مستندسازی در آزمایشگاه ISO/IEC17025" و نیز "ایمنی در آزمایشگاه‌ها" خواهد بود.


کارشناسان آزمایشگاه‌ها، محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و شرکت‌های فناور فعال در حوزه نانوفناوری می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها با دستگاه‌ها و روش‌های آزمایشگاهی آشنا شوند.


همچنین با همکاری دبیرخانه نمایشگاه نانوفناوری علاقه‌مندان می‌توانند با 50 درصد تخفیف، در دوره‌ها ثبت‌نام کنند.


دهمین نمایشگاه فناوری نانو از چهاردهم تا هفدهم مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن 44 (خلیج فارس) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته