دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 15:28
مدیرکل بهداشت، درمان کمیته امداد خبر داد

حمایت کمیته امداد از 23 هزار سالمند زمین گیر

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت این نهاد از 23 هزار سالمند زمین گیر خبر داد و گفت: هزینه‌های جانبی این افراد نیز توسط کمیته امداد تامین می‌شود به طوری که حدود نیمی از سالمندانی که از حق نگهداری در منزل بهره‌مند می‌شوند فلج مغزی بوده و نیازمند خدماتی همچون پوشک و ... هستند که همگی آنها توسط کمیته امداد تامین می‌شود.
کد خبر : 217844

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید زارع فرد، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت هفته سالمند با اشاره به زنانه شدن سالمندی در کشور اظهار کرد: هم اکنون 25 درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد بوده که 46 درصد آنها سالم و 54 درصد آنها از کار افتاده‌ هستند و هم اکنون به ازای هر 100 زن سالمند، 97 مرد سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.


وی افزود: 25 درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 24 درصد سالم و 54 درصد از کار افتاده هستند، همچنین 64 درصد زنان و 36 درصد مردان سالمند تحت حمایت، معیشت بگیر کمیته امداد هستند.


مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در ادامه به برگزاری همایش ملی سالمندان در روز 16 مهرماه امسال از سوی کمیته امداد در شهر مشهد نیز اشاره کرد و گفت: این همایش امسال برای هفتمین سال متوالی در کشور برگزار خواهد شد که در آن 250 سالمند که در شاخه‌های مختلف هنری، شعر، نویسندگی و ... شاخص هستند از کل استان‌های کشور انتخاب و در این همایش شرکت و به مدت چهار روز در شهر مشهد اقامت خواهند داشت.


در ادامه این نشت خبری نیز جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) به اجرای طرح‌های غربالگری سالمندان توسط کمیته امداد اشاره و بیان کرد: 180 هزار نفر سالمند را در طرح‌های غربالگری مورد معاینه قرار دادیم که اکثر آنها از بیماری‌های قند، فشار خون، انواع سرطان و ... رنج می‌بردند. ک


وی ادامه داد: بر اساس این غربالگری 30 درصد از 180 هزار نفر حاضر در این طرح بیمار شناخته شدند که روند درمان آنها توسط کمیته امداد کاملا پیگیری شده است، همچنین هم اکنون 23 هزار سالمند زمین گیر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 16 هزار نفر آنها نیازمند نگهداری در منزل بوده و تمامی آنها تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ماهیانه 100 هزار تومان هزینه نگهداری در منزل به آنها پرداخت می‌شود.


وی یادآور شد: هزینه‌های جانبی این افراد نیز توسط کمیته امداد تامین می‌شود به طوری که حدود نیمی از سالمندانی که از حق نگهداری در منزل بهره‌مند می‌شوند فلج مغزی بوده و نیازمند خدماتی همچون پوشک و ... هستند که همگی آنها توسط کمیته امداد تامین می‌شود.


مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری کمیته امداد با بنیاد نورآوران سلامت گفت: این بنیاد به صورت سیار امکانات پزشکی را در مناطق عمدتا محروم کشور مستقر می‌کند و ما برای سهولت بهره‌مندی سالمندان و مددجویان‌مان از خدمات این بنیاد تمام آنان را با سرویس ایاب و ذهاب به صورت رایگان به محل دریافت این خدمات رسانده و این خدمات درمانی نیز به صورت کاملا رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.


وی افزود: تمام سالمندان تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش بیمه تکمیلی این نهاد حمایتی هستند و علاوه بر آن برخی هزینه‌های جانبی درمان آنها نیز توسط کمیته امداد تامین و پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب