دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 13:53

فراخوان نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل متحد به وحدت عراقی ها در مبارزه با داعش

طبق آماری که از سوی هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) ثبت شده است، در جریان عملیات تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در ماه سپتامبر (شهریور) در عراق، در مجموع 203 غیرنظامی عراقی کشته و 389 نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر : 217806

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در ماه سپتامبر (شهریور) بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس 196 نفر بوده است و در عین حال 381 نفر (بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس) مجروح شده‌اند. این تلفات شامل 10 نفر تبعه خارجی است.


بیشترین میزان تلفات غیرنظامیان در استان بغداد با مجموع 194 نفر (37 کشته و 157 زخمی) گزارش شده است. در رده‌های بعدی از نظر میزان تلفات، استان ذی‌قار با 82 کشته و 93 زخمی، استان انبار با 20 کشته و 46 زخمی قرار دارند. یونامی ارقام مربوط به تلفات در استان الانبار را از اداره بهداشت این استان به دست آورده است که این ارقام میزان تلفات تا 29 سپتامبر (7 مهر) را شامل می‌شود.


یان کوبیش، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت: «تداوم مصائب غیرنظامیان یادآور این مطلب است که تروریست های داعش باوجود شکست‌هایی که در صحنه نبرد مواجه شده‌اند، همچنان توانایی ضربه وارد کردن را دارد.»


کوبیش افزود تروریست‌های داعش تنها در یک حمله در 14 سپتامبر (23 شهریور) توانستند در ناصریه در استان ذی‌قار در جنوب کشور نزدیک به 200 نفر، شامل تعدادی زائر خارجی را بکشند یا مجروح کنند. این حادثه صرفا یادآور این مطلب است که در صورتی که همه کشور بدون هر گونه انحراف از مسیر اصلی این مبارزه را قاطعانه به‌عنوان یک اولویت در نظر نگیرند، داعش تروریست همچنان یک قدرت نیرومند به حساب می‌آید.


وی تصریح کرد: «حملاتی از این دست به همه عراقی‌ها یادآور می‌شود که باید اختلافات خود را هرچه مهم و ریشه‌دار باشد، کنار بگذارند و همراه یکدیگر به مبارزه با داعش ادامه دهند. تروریست‌های داعش که با تلاش‌های یکپارچه همه اجزای نیروهای امنیتی عراق شامل پیشمرگه‌ها، داوطلبان محلی و قبایلی در معرض انهدام کامل در خاک عراق هستند، می‌کوشند که از هر فرصت، اختلاف و منازعه‌ای برای تداوم حیات خود استفاده کنند و لازم است که همه عراقی‌ها پشت سر نیروهای امنیتی خود متحد باقی مانده و بر نابودی این دشمن تمرکز کنند.»


وی افزود: «برای این دشمن هیچکدام از مناطق یا طوایف عراق تفاوتی ندارد و برای نابودی کشور در کمین نشسته است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته