دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 13:32
سید حسن خمینی در دانشگاه امام خمینی کراچی:

وظیفه پیروان امام(ره)، اثبات تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران است

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، یادگار امام در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی شرکت کرد.
کد خبر : 2178

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: منحصر کردن پیام انقلاب امام به آرمان‌های ملت ایران، نمی‌تواند به طور کامل عمق انقلاب ایران را نشان دهد.


یکی از اهداف نهضت امام، بیدار کردن روح و جان ملت‌ها بود


وی با بیان اینکه "یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملت‌های مسلمان بوده است"، افزود: یکی از سؤالات مهمی که در سال‌های قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می‌اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگر عقب افتاده‌ترند؟ چرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؟


وی با اشاره به نظر اندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه اعتراض وی نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پسرفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره به وضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است.


یادگار امام همچنین با تسلیت شهادت جمعی از شیعیان پاکستان در شهر کراچی در روزهای اخیر ادامه داد: یکی از اهداف امام(ره) حرکت در جهت بیدار کردن روح و جان ملت‌های اسلامی از جمله ملت ایران است و از این منظر است که امام به دغدغه‌های مشترک همه جوامع اسلامی از جمله مسئله اسرائیل اشاره می‌فرمودند و همیشه بر مسئله بیداری ملت‌ها توجه می‌دادند.


سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام سید سراج الدین موسوی در تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسان‌ها را افزایش می‌دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد.


مهمترین وظیفه پیروان امام(ره)، اثبات تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران است


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه علاقه‌مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: از مهمترین و بلکه مهمترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی، تلاش و جهاد برای اثبات فرق میان اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام(ره) در جهت احیای ارزشهای انسانی و اسلامی بوده است و اسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت‌ها همراه نبوده و نیست، بزرگترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده‌ایم.


در این جلسه، همچنین از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی تقدیر شد و نماز مغرب و عشا نیز به امامت یادگار امام برگزار شد.


دیدار با مسئولان سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، مسئولین و مدرسین مدارس علوم دینی شیعیان و بازدید از نمایشگاه دانشگاه کراچی از دیگر برنامه‌های یادگار امام در سفر پاکستان بود.


در این سفر، حجت‌الاسلام سید علی خمینی و حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی، یادگار امام را همراهی می‌کردند.


دانشگاه کراچی در دو بخش خواهران و برادران به همت حجت‌الاسلام سید سراج الدین موسوی و زیر نظر یادگار گرامی امام(ره) اداره می‌شود که اکنون دانش‌آموختگان آن در شهرهای پاکستان، قم، نجف و برخی کشور های دیگر به تبلیغ مکتب تشیع مشغول‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته