دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 13:14
سیاوشی در نطق میان دستور:

هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه تنش جدیدی به منطقه تحمیل می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه نه تنها برخلاف حفظ تمامیت ارضی است بلکه تنش جدیدی در فضای سیاسی حاکم بر خاورمیانه ایجاد می‌کند که این مسئله به نفع مردم منطقه نیست.
کد خبر : 217780

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، طیبه سیاوشی شاه عنایتی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تقدیر از اجتماعات عاشورایی مردم گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از حماسه عاشورای حسینی است؛ حماسه‌ای که مظهر عدالت‌طلبی، ظلم ستیزی، فسادستیزی و جامعه‌ای عاری از تبعیض است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین قدردان مردمی هستند که حماسه عاشورا را زنده نگه داشته و ادای وظیفه به این مردم را پاسداری از ارزش‌هایی می‌دانند که انقلاب اسلامی با تأسی از آن پیروز شد.


وی ادامه داد: در زمانی که کشور نیازمند وحدت برای فائق آمدن بر مشکلات داخلی و اعمال فشارهای استکباری است همه مسئولین باید آستانه تحمل خود را بالا برده و نقد را محترم بشمرند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعی از دلبستگان به انقلاب و فعالان سیاسی که از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا هستند در این ایام حکم محکومیت گرفتند که امیدواریم در داخل تجدیدنظر با توجه به شرایط فعلی مساعدت و همراهی لازم را شاهد باشیم، گفت: امیدواریم ریاست مجلس شورای اسلامی، از حقوق این شخصیت‌ها که عمده آنها از نمایندگان ادوار مجلس هستند حمایت‌های لازم را انجام دهند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه در بیانیه 210 نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص محکومیت برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و همچنین مخالفت دولت، مجلس عراق و سازمان ملل متحد و همچنین آیت الله سیستانی، گفت: هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه نه تنها برخلاف حفظ تمامیت ارضی است بلکه تنش جدیدی را در فضای سیاسی حاکم بر خاورمیانه ایجاد می‌کند که این مسئله به نفع مردم منطقه نیست.


سیاوشی با اشاره به اینکه اقوام کرد از اصیل‌ترین اقوام ایرانی هستند و باید در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی شاهد مشارکت بیشتر آنها باشیم، اضافه کرد: انتخاب استاندار از میان نخبگان کرد موجب قوام کشور است زیرا امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم و اقوام مختلف در امور سیاسی و اقتصادی می‌باشد.


وی با تقدیر از زحمات استاندار سابق تهران و تبریک به استاندار جدید این استان تصریح کرد: امیدوارم استاندار جدید در تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی و 35 نماینده استان در مجلس برای رفع مشکلات این استان اقدامی عاجل انجام دهد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه علاوه بر معضل بیکاری در سطح کشور و استان تهران که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید و رفع موانع قانونی واداری است، حاشیه‌نشینی نیز معضل عمده دیگر استان می‌باشد، خاطر نشان کرد: طبق گفته وزیر کشور معضل حاشیه‌نشینی حاصل سیاست‌های غلط 70 سال اخیر است اما سیاست‌گذاری‌های نادرست و عدم اجرای صحیح قوانین، فساد سیاسی و اداری موجب تشدید آن در سال‌های اخیر شد که شاهد تبعات آن در سطح جامعه هستیم.


سیاوشی اضافه کرد: مسئولین به خوبی می‌دانند حل مسئله کودکان کار تنها با نظارت بیشتر بر مرزها امکان‌پذیر است. کودکان به راحتی به وسیله باندهای مافیایی به تهران می‌رسند، باید برای نابودی باندهای مافیایی اقدام کرد نه کودکان کار.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات تیم استقلال به شدت جامعه هواداران فوتبال را نگران کرده، حضور مربی خارجی راه‌حل اساسی برای حل مشکل این تیم نیست، امیدواریم جایگزین مناسبی برای رئیس هیأت مدیره تیم استقلال که به علم فوتبال و مدیریت روز آشنا باشد، انتخاب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته