دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاپیتان سابق استقلال:

هرکس لابی قوی‌تری داشته‌ باشد دستیار«شفر» می‌شود

پیروز قربانی گفت: مدیران باشگاه استقلال بخاطر اینکه هیاهوی اطراف تیم را ساکت کنند «وینفرد شفر» را انتخاب کردند.
کد خبر : 217739

پیروز قربانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب «وینفرد شفر» به عنوان سرمربی جدید استقلال تا پایان فصل گفت: «شفر یک مربی باتجربه است که سال‌ها پیش برای یکی از تیم‌هایی که مربیگری کرده است یک مقام آورده اما این دلیل نمی‌شود که او در حال حاضر مربی خوبی باشد. علم مربیگری به روز است و مربیانی موفق می‌شوند که با علم روز مربیگری آشنا هستند نه اینکه سال‌های قبل یک مقام آورده باشند و طبق همان روش بخواهند ادامه دهند.»


وی ادامه داد: «به نظر من مدیران استقلال می‌خواستند فرار رو به جلو داشته باشند و دنبال یک مربی می‌گشتند که هیاهوی ایجاد شده را کم کنند. اگر انتخاب آنها از روی آگاهی بود سراغ مربیان آلمانی نمی‌رفتند. کارنامه مربیان آلمانی در ایران مشخص است و آنها در بدو ورود امکانات خوبی برای کار می‌خواهند اما استقلال که هنوز یک زمین تمرین مناسب ندارد چه امکاناتی می‌خواهد در اختیار «شفر» بگذارد.»


قربانی با انتقاد از عملکرد کمیته فنی استقلال بیان کرد: «آقایانی که در کمیته فنی باشگاه عضو شده‌اند چه تخصصی دارند؟ اصلا کمیته فنی استقلال چه قابلیت‌هایی دارد و چه کار مفیدی برای تیم انجام می‌دهد؟ کمیته فنی فرمالیته است و خود اعضای این کمیته هم نمی‌دانند برای چی مسائلی دور هم جمع می‌شوند.»


کاپیتان سابق استقلال در خصوص انتخاب دستیاران «شفر» افزود: «انتخاب دستیار بستگی به قرارداد دوطرف دارد. اگر شفر خودش می‌خواهد دستیارانش را انتخاب کند قطعا از مربیان خارجی استفاده می‌کند اما اگر باشگاه باید انتخاب کند از مربیان داخلی استفاده خواهد کرد. صرف اینکه یک پیشکسوت روی نیمکت استقلال بنشیند درست نیست و کسی باید روی نیمکت تیم بنشیند که بتواند به سرمربی کمک کند حالا این دستیار پیشکسوت استقلال باشد یا نباشد زیاد مهم نیست.»


وی افزود: «البته بعضی افراد دنبال لابی‌ هستند تا خودشان را به عنوان دستیار «شفر» معرفی کنند. این مربی آلمانی که شناختی از پیشکسوتان استقلال ندارد و هر کس لابی قوی‌تری داشته باشد به عنوان کمک مربی در استقلال مشغول می‌شود.»


قربانی در مورد بازگشت دوباره مهدی رحمتی و مجتبی جباری به تمرینات استقلال گفت: «جباری و رحمتی دوبازیکن بزرگ استقلال هستند که باید تکلیف خودشان را روشن کنند. این دو نفر باید به این نکته توجه کنند که اگر می‌توانند ادامه دهند به تیم برگردند و اگر نمی‌توانند از فوتبال خداحافظی کنند و ادامه حضور آنها شاید خاطرات خوبی که مردم از این دو بازیکن دارند را از بین ببرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته