دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 11:08

طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد به مجمع تشخیص مصلحت رفت

نمایندگان بر تهیه فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی با پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت تاکید کردند؛ لذا طرح مربوطه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
کد خبر : 217691

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان با 116 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کرده و بر مصوبه قبلی کمیسیون اصرار ورزیدند لذا این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.


گفتنی است ماده 7 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که مورد نظر مخالف شورای نگهبان برای چندین مرتبه قرار گرفته بود عبارت است از:


تعیین، تدوین، به روز رسانی و نشر استانداردهای ملی


تبصره 1- فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی و استاندارد آن ها به موجب آئین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد سازمان و وزارت بهداشت و درمان به تصویب هیات وزیران می رسد.


حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد با تاکید بر اینکه نظر کمیسیون بر مصوبه قبلی مجلس است، گفت: شورای نگهبان به سیاست های کلی سلامت استناد دارد در صورتی که کمیسیون سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیز در نظر دارند بنابراین فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی باید به موجب آئین نامه‌ای باشد که با پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و درمان به تصویب هیات وزیران برسد.


گفتنی است موافقان این طرح بر نظارت وزارت بهداشت در کنار سازمان استاندارد و تصویب آئین نامه توسط هیات وزیران تاکید داشته چرا که بخشی از تجهیزات پزشکی را خدمات بهداشتی و دارویی شامل می شود در صورتی که مخالفان این طرح نظارت سازمان استاندارد به جهت اختیارات و وظایف در این حوزه را کافی دانستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته