دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 10:20
لاریجانی در نشست مطبوعاتی با رئیس مجلس سنای ایرلند:

ایران و ایرلند هر گونه تجزیه‌طلبی در منطقه را محکوم می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حساسیت ایران و ایرلند در مورد مسائل منطقه‌ای و بحران تروریستی منطقه کاملا احساس می‌شود، گفت: هر دو کشور هر گونه هرج و مرج طلبی در منطقه از جمله تجزیه‌طلبی را محکوم می‌کنند.
کد خبر : 217684

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در نشست مطبوعاتی خود با دنیس اداناوان، رئیس مجلس سنای ایرلند که امروز برگزار شد، گفت: روابط ایران و ایرلند روابط پایداری است و سفر رئیس مجلس سنای این کشور به ایران نیز این پایداری را بیشتر خواهد کرد.


وی با اشاره به محورهای مذاکره امروز خود با اداناوان با بیان اینکه همکاری پارلمانی بین دو کشور، بالا بردن روابط تجاری بر اساس قانون برنامه ششم توسعه همچون سرمایه گذاری در تکنولوژی های نو، انرژی پاک، دارو و تجهیزات پزشکی، از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود، افزود: امیدواریم تجار ایرانی از این ظرفیت ها استفاده کرده و ایرلند هم در زمینه تسهیل روابط بانکی اقدام کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری های بین المللی دو کشور به خصوص توافق هسته ای گفت: هر دو کشور در مود توافق هسته ای هم نظر بوده و معتقدیم که این امر یک توافق بین المللی است است و ضمن لزوم ادامه یافتن آن، باید در این زمینه با هم همکاری کنیم.


وی با بیان اینکه حساسیت دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و بحران تروریستی منطقه کاملا احساس می شود، توضیح داد: هر دو کشور هر گونه هرج و مرج طلبی در منطقه از جمله تجزیه طلبی را محکوم می کنند.


دنیس اداناوان نیز با بیان اینکه این نشست اولین گام سیاسی و فرهنگی برای گسترش روابط دوجانبه است، گفت: معتقدیم که برجام باید بر اساس تصمیم طرفین ادامه پیدا کند، ما عضو اتحادیه اروپا هستیم و به انسجام اروپای متعهد پایبندیم.


رئیس مجلس سنای ایرلند با بیان اینکه توافق هسته ای یک تعهد بین المللی و به نفع ایران، اروپا و صلح جهانی است، تصریح کرد: ایرلند از ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک خود برای ادامه یافتن برجام استفاده خواهد کرد.


وی با تشکر از نقش رئیس جمهوری ایران در مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی گفت: تروریسم مرز و منطقه نشناخته و به لندن و پاریس و دیگر کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است و ما می خواهیم در این زمینه با ایران همکاری کنیم.


رئیس مجلس سنای ایرلند با اشاره به علاقمندی این کشور به تقویت مناسبات خود با ایران به خصوص در حوزه محصولات کشاورزی و دارو، توضیح داد: ماه آینده یک هیات اقتصادی از ایرلند به ایران آمده و این سفر ما نیز اولین گام همکاری اقتصادی بین دو کشور است.



انتهای پیام/

برچسب ها: ایرلند لاریجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته