دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 12:01

34 کشته در حمله پهپادهای آمریکایی در افغانستان

حمله پهپادهای آمریکایی به یک مراسم تدفین در افغانستان بیش از 30 کشته برجای گذاشت.
کد خبر : 21765

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری‌ آنا به نقل از رویترز، بر اثر این حمله که در منطقه‌ای در ولایت خوست افغانستان رخ داد، 34 نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین کشته شدند.


بر اساس ادعای مقامات افغانستان، این مراسم تدفین برای یک عضو طالبان برگزار شده بود و تمامی افراد شرکت‌کننده در مراسم و کشته‌شدگان از اعضای طالبان بوده‌اند.


بر اساس این گزارش، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با تایید این حمله تاکید کرد که افراد کشته‌شده از اعضای قبایل افغان بودند و فردی که مراسم تدفین وی برگزار می‌شد نیز یکی از اعضای همین قبایل بود. از سوی دیگر برخی از نمایندگان ولایت خوست در پارلمان افغانستان نیز بی‌گناهی برخی از افراد کشته‌شده در این حمله را مورد تاکید قرار دادند.


اما نکته عجیب در این‌باره این است که فرماندار ایالت خوست مدعی شده است که این حمله علیه نیروهای طالبان که در حال فرار به سمت مرز افغانستان بودند، انجام شده است.


کشته شدن غیرنظامیان در حملات پهپادهای آمریکایی به یکی از مهم‌ترین مشکلات دولت افغانستان در سال‌های اخیر تبدیل شده و هم دولت قبلی و هم دولت فعلی در این زمینه به شدت مورد انتقاد محافل داخلی افغانستان قرار داشته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته