دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 10:29

معاون فنی راه‌آهن: پایین بودن ضریب اشغال قطار، نشان‌دهنده تناسب عرضه و تقاضاست

معاون فنی راه‌آهن گفت: هرچه ضریب اشغال در قطار پایین‌تر باشد، تناسب میان عرضه و تقاضا در بازار برقرارتر است.
کد خبر : 21754

مسعود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ضریب اشغال در قطار باید حدود 50 درصد باشد، افزود: ضریب اشغال قطار در ایام مختلف سال متفاوت است، اما عموما ضریب اشغال بالا و 100 درصدی مطلوب و مناسب نیست چرا که در این صورت از پایین بودن عرضه حکایت خواهد داشت.


وی با اشاره به ضریب اشغال 70 درصدی حمل‌ونقل ریلی در نوروز امسال، تصریح کرد: در سفرهای نوروزی عموما مردم در یک روز خاص قصد خروج از تهران و در روزی دیگر قصد بازگشت دارند و به همین علت نیز در روزهایی از تعطیلات حتی ضریب خروج قطار از تهران به صفر می‌رسد.


احمدی درباره آخرین اقدامات برای اتصال فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد تهران به راه‌آهن نیز اظهار کرد: اتصال فرودگاه به راه‌آهن اقدامی یک روزه نیست، اما با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی این امر در حال پیگیری است.


معاون فنی راه‌آهن درباره راه‌اندازی خط آهن تهران-هشتگرد، تهران-پرند و تهران-گرمسار نیز گفت: در بخش قطارهای حومه‌ای کارگروهی پیرو درخواست وزیر راه و شهرسازی در شرکت راه‌آهن تشکیل شد که بر اساس آن پیشنهادی نیز مبنی بر راه‌اندازی یک شرکت مجزا برای این امر به رئیس‌جمهوری ارسال شده است.


وی تاکید کرد: با تشکیل این شرکت همه وظایف راه‌آهن پیرامون قطارهای حومه‌ای واگذار می‌شود، اما تا زمان تشکیل آن، کارگروه ایجاد شده طی جلسات مستمر خود با وزیر راه و شهرسازی راه اندازی خط آهن‌های حومه‌ای را پیگیری می‌کند که انی کارگروه از حدود 5 ماه گذشته کار خود را آغاز کرده‌ است.


احمدی بیان کرد: پروژه اتصال راه‌آهن تهران-قم به متروی پرند کلید خورده و همانند سایر مسیرها مانند تهران-هشتگرد و تهران-گرمسار در حال پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته