دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان

فوتسال همیشه زیر سایه فوتبال بوده‌است/ برنز آسیایی برای ما حکم طلا داشت

سرمربی تیم فوتسال بانوان گفت: تنها دوماه هدایت تیم را برعهده داشتم و از همان ابتدا می‌دانستم با این شرایط قهرمان نمی‌شویم.
کد خبر : 217437

شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال بانوان بعد از کسب مدال برنز تیم بانوان فوتسال در مسابقات آسیایی داخل سالندر گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا گفت: «ما از زمانی که مسئولیت تیم را بر عهده گرفتیم تا حضور در مسابقات ترکمنستان تنها دو ماه فرصت در اختیار داشتیم و از برنامه‌هایی که برای تیم در نظر داشتیم به دلیل زمان محدود موفق به انجام آن نشدیم اما با این حال از عملکرد ملی پوشان و فوتسالی که بازیکنانم ارائه دادند بسیار راضی بودم. ما مقابل ژاپن و تایلند با اینکه نتیجه را واگذار کردیم اما بهترین فوتسال را به نمایش گذاشتیم که همین موضوع برای ما حائز اهمیت بود.»


مظفر گفت: «با فوتسالی که ما ارائه کردیم اگر زمان تمرین یک سال بود حتما نتیجه بهتری می‌گرفتیم. در بازی با ژاپن و تایلند با وجود اینکه سرتر بودیم اما بازی را واگذار کردیم. ما هر چقدر هم خوب تمرین کنیم باز هم وقتی بازی‌های بین‌المللی نداشته باشیم، تیم نمی تواند برای قهرمانی آماده شود.»


وی ادامه داد: «مهمترین موضوعی که در این مسابقات به ما ضربه زد عدم کنترل و نتیجه گیری بود. طبیعی است وقتی تیمی که صد در صد آماده نیست در مسابقاتی شرکت می کند که حریفان قدرتمندی دارد نمی تواند به نتیجه گیری برسد که دقیقا مشکل ما هم همین موضوع بود. اما همانطور که گفتم تیم ما با این شرایط خوب نتیجه گرفت و این برنز برای همه ما حکم مدال طلا را داشت و بازیکنانم باید سرشان را بالا بگیرند و به این موفقیت افتخار کنند.»


سرمربی تیم فوتسال بانوان تاکید کرد: «این رقابت ها به خوبی به همه ثابت کرد نمی توان با دوماه کار به مقام قهرمانی رسید؛ تیم تایلند از حریفان جدی ما در این رقابت ها بود و توانست قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند اما همین تیم در سه و چهار ماهی که برای مسابقات آماده می شد حدود 12 بازی تدارکاتی انجام داده بود و دقیقا از سال 2015 بر روی قهرمانی سرمایه گذاری کرده بود و شرایط خیلی متفاوت تری با ما داشتند. دقیقا در این دو سالی که فوتسال ما کار خاصی انجام نداده بود تیم تایلند همه جور اردو و بازی های تدارکاتی داشته‌‌است.»


مظفر به شرایط فوتسال در ایران اشاره کرد و گفت:« همیشه موفقیت فوتسال از فوتبال بیشتر بوده اما متاسفانه فوتسال همیشه زیر سایه فوتبال بوده و این موضوع هم فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست. انصافا در این مدتی که تیم ما برای بازی های داخل سالن آسیا آماده می شد هر زمانی که ما امکاناتی می خواستیم مسئولان آن را فراهم می کردند اما به صورت کلی در نوع قراردادها، اسپانسرهای مالی فوتبال ارجحیت بیشتری نسبت به فوتسال دارد. این در حالی است که موفقیت های فوتبال نصف موفقیت های فوتبال نیست.»


سرمربی تیم فوتسال بانوان در پایان به ادامه حضورش در تیم ملی و همراهی در جام ملت های آسیا اشاره کرد و گفت: «از وقتی که از ترکمنستان آمده ایم جلسه ای با مسئولان نداشتیم اما گویا قرار است این همکاری ادامه پیدا کند و در کنار تیم باشم. البته این سوالی است که فدراسیون باید پاسخ بدهد اما همانطور که گفتم صحبت خاصی نشده و قرار است این همکاری ادامه پیدا کند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرزاد مظفر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته