دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1396 - 13:13
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها در 6 ماهه دوم امسال/یک زن معاون وزیر بهداشت می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت از پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل بیمارستان‌ها در نیمه دوم امسال و انتصاب یک زن به عنوان معاون وزیر بهداشت خبر داد.
کد خبر : 217374

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اولویت وزیر بهداشت مبنی بر پایداری منابع، اجتماعی سازی سلامت، استقرار نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت در راستای طرح تحول اظهار کرد: یکی از کشورهای همسابه ایران مالیات بر تنباکو و نوشابه‌های انرژی‌زا را تا 100 درصد افزایش داده است، پایین‌ترین قیمت سیگار در بین 190 کشور دنیا به ایران اختصاص دارد برهمین اساس راه اصلی مقابله با دخانیات، مالیات بر خرده فروشی است که می‌تواند سالانه 11 هزار میلیارد تومان منبع برای حوزه سلامت ایجاد کند.


گروه‌های پر خطر واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند


وی همچنین در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا همزمان با آغاز فصل سرما گفت: از هفته‌های آینده به فصل شیوع آنفلوآنزا نزدیک می‌شویم برهمین اساس تزریق واکسن معمولا باید اواخر شهریور و ابتدای مهر انجام شود که تزریق واکسن تنها به گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.


حریرچی بادآور شد: گروه‌های پرخطر شامل افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، مبتلایان به دیابت پیشرفته و سرطان، مبتلایان به نارسایی کلیه و کبد است و همچنین برخی بیماران که مشکلشان سبب بروز بروز نقص ایمنی می‌شود.


انتصاب یک زن به عنوان معاون وزیر بهداشت


وی به حضور زنان در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اولویت ریاست جمهوری حضور زنان در مقام‌های ستادی بود ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدای دولت به عهده یکی از بانوان توانمند و متخصص واگذار شد و همچنین به زودی یکی دیگر از معاونان وزارت‌خانه از میان خانم‌ها انتخاب می‌شود.


جبران تاخیر پرداختی‌ها در 6 ماهه دوم امسال


حریرچی همچنین در مورد تاخیر پرداختی کارکنان حوزه سلامت و احتمال برگشت پدیده زیر میزی در حوزه سلامت نیز گفت: با توجه به اولویت‌های رئیس جمهور و مجلس، مذاکرات و جلساتی در این زمینه برگزار شده است و قول‌هایی مبنی بر جبران تاخیر در پرداختی‌ها در شش ماهه دوم امسال داده شده است تا ما شرمنده پرسنل و نیروهای طرح قرارداد خود نباشیم.


وی تحمل سیستم مدیریتی و کارکنان حوزه سلامت را در این مورد ستودنی دانست و یادآور شد: جوان فارغ التحصیلی که تا سن 28 سالگی با حقوق یک میلیون و 500 هزار تومان در بیمارستان دوره تخصص خود را می‌گذراند، اگر ازدواج کند باید به خاطر گذراندن دوره طرح، شهر محل سکونتش را تغییر دهد برهمین اساس ماهانه ممکن است بین 10 تا 20 میلیون تومان درآمد داشته باشد اما این موضوع یک سال بعد از استقرار او در محل جدید اتفاق می‌افتد.


7 میلیون بیمه نشده و 81 میلیون دفترچه بیمه درمانی


حریرچی با اشاره به اینکه هم اکنون 81 میلیون و 500 هزار دفترچه بیمه در کشور وجود دارد، افزود: این رقم به دلیل همپوشانی در زمینه بیمه شدن افراد است زیرا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز هفت میلیون بیمه نشده در کشور داریم که دلیل آن نداشتن اوراق هویتی، مراجعه نکردن افراد و آگاه نبودن آنهاست.


وی یادآور شد: در زمینه بهبود نظام مدیریتی که در اولویت‌های تخصصی وزارت بهداشت مطرح شده نیز باید مطابق با استطاعت مردم و برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه‌های آنها از بخش خصوصی خرید خدمت انجام دهیم تا کسانی که استطاعت کمتری دارند و حتی با پرداخت چند ده هزار تومانی نیز دچار هزینه کمرشکن سلامت می‌شوند بتوانند به صورت رایگان خدمت دریافت کنند، اما اشکالی ندارد کسانی که می‌توانند فرانشیز بیشتری پرداخت کنند، مشارکت بیشتری داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته