دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طلای سیاه عقب نشست

درحالی که قیمت نفت در هفته های گذشته با افزایش قیمت همراه بود اما ماه جدید میلادی را با کاهش قیمت در بازارهای جهانی آغاز کرد.
کد خبر : 217252

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ نفت به دنبال افزایش ارزش دلار در برابر 6 ارز مهم جهانی، با کاهش قیمت معاملات امروز خود را آغاز کرد.


دلار امروز، ماه جدید میلادی را با قیمتی بالاتر آغاز کرد که با سود بالاتر اوراق خزانه‌داری تقویت شد و با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۳.۳۲۳ رسید.


علاوه بر افزایش ارزش دلار،‌عامل دیگری که کاهش قیمت قیمت نفت در بازار را رقم زد،‌ آمارها مبنی بر رشد تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر بود.


بر همین اساس در آغاز معاملات امروز نفت سبک آمریکا با کاهشی 10 سنتی با رقم 51.53 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت برنت نیز به عنوان نفت پایه برای قیمت گذاری در بازارهای جهانی با افتی 15 سنتی به 56.58 دلار در هر بشکه رسید.


قیمت نفت که به دنبال افزایش قیمت در هفته های اخیر سودی 20 درصدی را برای فصل تابستان به ثبت رسانده بود با این افت قیمت به دنبال اصلاح روند رشد خود است و در دوره استراحت قرار دارد.


با این حال،‌اغلب کشورهای تولیدکننده سنتی نفت خام با احتیاط ببیشتری به دنبال افزایش قیمت نفت هستند زیرا می دانند با افزایش بیشتر قیمت ها،‌بازیگران نفت شیل به بازار می آیند که همین امر افت قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. بیشتر این کشورها به دنبال قیمت های 50 تا 60 دلار برای هر بشکه نفت خام هستند و قیمت های بالاتر را زنگ خطری برای بازگشت نفت های غیر متعارف می دانند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته