دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1396 - 09:10

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه به تهران سفر می‌کند

رئیس‌جمهوری ترکیه در حالی آماده سفر به ایران می‌شود که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در راس هیات نظامی بلندپایه‌ای و در چارچوب هماهنگی‌های میان دو کشور بعد از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق در تهران حضور دارد.
کد خبر : 217208

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) اعلام کرد رجب طیب اردوغان شب گذشته (یکشنبه) پس از افتتاح دوره جدید فعالیت‌های پارلمان ترکیه گفت روز 4 اکتبر (12 مهر) به تهران سفر می‌کند.


رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم افتتاحیه دور جدید پارلمان که با حضور مقام‌های ارشد نظامی این کشور برگزار شد حضور یافت و تصریح کرد: «ما از لحاظ نظامی در هر لحظه‌ای آماده‌ایم. خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به تهران رفته است تا مذاکرات اولیه‌ای با همتایان ایرانی خود داشته باشد.»


وی همچنین در سخنانی در پارلمان ترکیه گفت: «رفراندوم اقلیم کردستان عراق کامل بی‌معنی و اشتباه است و باید در آن تجدیدنظر شود. موضوع رفراندوم در صدر جدول مذاکرات من با مقام‌های ایرانی قرار دارد.»


خلوصی آکار در تهران


هم‌زمان با اظهارات اردوغان، خلوصی آکار در سفری رسمی و در راس یک هیات نظامی عالی‌رتبه وارد ایران شد. این سفر در راستای سفر اواسط آگوست (اواخر مرداد) سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان به ترکیه انجام شده است.


قرار است آکار دیدارهای خود را از امروز (دوشنبه) با دیدار با سرلشکر باقری و تعدادی از مسئولان ایرانی آغاز کند. آکار در دیدار با همتای ایرانی خود درباره هماهنگی‌های میان دو کشور در زمینه اوضاع اقلیم کردستان عراق و همچنین تحولات سوریه رایزنی خواهد کرد. همچنین توافقات نظامی میان دو کشور در این دیدارها نهایی خواهد شد.


یک روزنامه ترکیه‌ای پیشتر در زمان سفر سرلشکر باقری به ترکیه از ارائه «پیشنهادی شگفت‌انگیز» از سوی ایران برای آغاز همکاری‌های مشترک علیه عناصر مسلح کرد در دو منطقه قندیل و سنجار در شمال عراق خبر داده بود.


ایران و ترکیه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته