دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 13:30
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشاغل بخش خدمات به سمت زنانه شدن پیش می‌رود‎

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالعات نشان می‌دهد، مشاغل در بخش خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می‌رود اما حقوق زنان در محیط‌های کار رعایت نمی‌شود و آنها با دستمزد و حقوق کم استخدام می‌شوند که باید با آن مقابله کنیم.
کد خبر : 2172

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا علی ربیعی در حاشیه نهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران امور بانوان و خانواده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جمع خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید قصد داریم هم‌افزایی بین دستگاهی را گسترش دهیم که یکی از نمونه‌های موفق هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در تعامل با وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه صورت گرفت.


وی گفت: برای توسعه مشاغل زنان روستایی ۱۰۰ میلیارد تومان برای قالیبافی و صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا شاهد حضور گسترده زنان در جنگ نبوده‌ایم، یادآور شد: امروز مبانی انقلابی ما از این ظرفیت و پتانسیل برخوردار است که زنان با مشکلات کمتری مواجه شوند.
وی ادامه داد: طبق یکی از بندهای تفاهم‌نامه بین معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرآیند توانمند‌سازی زنان در برنامه ششم توسعه، قصد داریم مباحثی در خصوص زنان را دنبال کنیم.
وی با اشاره به افزایش حضور زنان در تعاونی‌ها گفت: قصد داریم تعاونی زنان را در شهرهای کوچک و روستایی توسعه دهیم که بر این اساس از منابع بانک توسعه تعاون نیز استفاده خواهیم کرد.
ربیعی ادامه داد: توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای در مناطق محروم و مرزی از دیگر برنامه‌های ما برای افزایش توانمندسازی زنان است. سازمان فنی حرفه‌ای به عرصه آموزش زنان در مناطق محروم وارد می‌شود و بخشی از منابع آن از سوی معاونت زنان و امور خانواده تامین شده است
وی افزود: باید حمایت‌های دولتی از زنان گسترش یابد. اکنون مراکز مشاوره برای زنان را در مراکز صنعتی طراحی کردیم و خطوط مشاوره تلفنی ما کار خود را آغاز کرده‌اند، همچنین در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق نیز با سازمان ورزش و جوانان مذاکراتی صورت داده‌ایم.


انتهای پیام/

برچسب ها: زنان روستایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته