دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 09:14
دکتر سیلمانی:

امام خمینی(ره) همانند پیامبر اسلام(ص) به مردم حق انتخاب می داد

عضو هیأت علمی واحد بابل در نشست بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) اصالت را به مردم می‌دهد و در حوزه فلسفه یک عظمت و شخصیت بزرگی داشت.
کد خبر : 21713

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین سلیمانی با مروری بر ابعاد شخصیتی و مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: همانند پیامبر اسلام(ص) همیشه اصالت را به ملت می داد، یعنی به مردم حق انتخاب می داد و خودش را سلطان و پادشاه نمی دید خودش را طلبه می دانست و سطح زندگی اش با سطح پایین جامعه برابری می کرد.


عضو هیئت علمی واحد بابل بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) پـس از انبیاء بزرگ الهی و معـصومان (ع) از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه‏‌های بلند الهی و تلاش‏های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرده است.


این استاد فلسفه تأکید کرد: الگوی رفتار و کردار حضرت امام خمینی (ره) الگوی علوی بود و در مدیریت و اجرای قانون همیشه قاطعیت داشت.








الگوی رفتار و کردار حضرت امام خمینی (ره) الگوی علوی بود و در مدیریت و اجرای قانون همیشه قاطعیت داشت

سلیمانی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در خیلی از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منشا تحولات عظیمی‌ در ایران و جهان شد. او نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که یکی از اصیل ترین انقلابهای تاریخ را به پیروزی رساند.


وی با توجه به برخی فضایل علمی، اخلاقی حضرت امام(ره)گفت: در صراحت کلام، ایشان جز به ذات اقدس الهی به غیر تکیه نکردند. استقامت و شجاعت یکی از شاخصه های ویژه حضرت امام(ره) بود.


عضو هیئت علمی واحد بابل بیان کرد: اندیشه های امام این بود که بهترین و با ارزشترین چیزی که انسان را به کمالات می رساند، اخلاق و انجام واجبات و ترک محرمات است، انعطاف پذیری اولین روش تربیتی مورد توجه امام خمینی (ره) بوده است.


وی در پایان بیان کرد : برای دستیابی به گوهرهایی که در وجود حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، باید به مقام همسر و زن از دیدگاه ایشان توجه کرد و رفتارهای این اسوه الهی را به عنوان الگویی از انسان کامل در افق پایین تر از معصوم به جهانیان ارائه داد.


به مناسبت گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) و به همت حوزه دفتر فرهنگ اسلامی و روابط عمومی، نشستی ویژه کارکنان با عنوان اندیشه‌های امام خمینی(ره) در مورد خانواده در سالن کنفرانس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته