دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی پروین در گفت‌وگو با آنا:

کسی که در راه امام حسین(ع) باشد به بیراهه نمی رود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: کسی که برای امام حسین(ع) قدم بر می‌دارد به بیراهه نمی‌رود.
کد خبر : 217070

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،با آغاز ماه محرم،در هر گوشه‌ای از ایران اسلامی شاهد برپایی هیاتی برای عزاداری برای سیدالشهداء هستیم. در این میان علی‌پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس هم در خانه‌اش حسینیه‌ای برپا می‌کند که در آن عاشقان امام حسین (ع) گرد هم جمع می‌شوند و برای مصیبت‌هایی که بر امام سوم شیعیان و اهل بیت او در صحرای کربلا وارد شده اشک می ریزنند.
در یکی از این شب‌ها علی پروین پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی آنا بود که در زیر می‌خوانید:



*باز هم محرم شد و دوباره هیات شما برپا شد.
-از بچگی دوست داشتم در خانه‌ مان یک حسینیه داشته باشم و امروز خیلی خوشحالم که حدود 12 سال است که خدا این توفیق را به من داده‌ که می‌توانم در خانه‌ام حسینیه‌ای برپا کنم تا میزبان عاشقان اهل بیت (ع) باشم.این ایام همه پای کار هستم و خیلی خوشحالم که می‌بینم که شور حسینی هر سال بیشتر می‌شود. هر کسی هر قدمی که برای امام حسین(ع) بر می‌دارد همه جوره خدا برایش می خواهد. معتقدم هر کس در این راه ها باشد ضرر نمی‌کند.


*هیات در سطح شهر تهران زیاد برپا شده است اما هیات شما جدا از مراسم عزاداری به محفلی برای تجدید دیدار اهالی فوتبال تبدیل شده است؟
-این هیات و حسینیه برای امام حسین(ع) است و هر کس که می‌آید مهمان امام حسین (ع) است. حالا هم که ما در اینجا هستیم دوستان لطف می‌کنند و از تهران به لواسان می‌آیند تا هم برای ارباب، سینه بزنند و گریه کنند و هم اینکه همین آمدن‌ها باعث می‌شود افرادی که ماه‌ها همدیگر را ندیده‌اند در حسینیه امام حسین(ع) هم را ببینند.
*سال گذشته هم خیلی از بازیکنان پرسپولیس به هیات شما آمدند.


-هیات برای امام حسین(ع) است.من علی پروین فقط بانی هستم و اگر کمک و خواست ارباب نبود این حسینیه برپا نمی شد.امسال هم هر روز2-3 تا از بازیکنان سابق و فعلی و در کل اهالی ورزش به هیات می آیند.هر کس آمد خوش آمد.


*بسیاری بر این عقیده هستند اگر فرهنگ حسینی دربین فوتبالیست‌ها و کل ورزش ما رایج شود دیگر کمتر شاهد ناهنجاری در ورزش خواهیم بود.


-اگر این اتفاق بیفتد که عالی می شود. وزارت ورزش،فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باید روی این موضوع قوی کار کنند .البته این را بگویم خیلی از ورزشکاران ما بچه هیاتی هستند و در این ایام پای کار هستند. این خیلی خوب است .البته این موضوع باید گسترش پیدا کند تا همه در این ایام و حتی در طول سال برای اهل بیت (ع) کار کنند. کسی که در این راه باشد هیچ وقت به بیراهه نمی‌رود.


*خود شما الگوی مناسبی هستید چرا که تا به یاد داریم در این راه بودید؟


-الان که از خدا بیش از 70 سال است که عمر گرفته‌ام سعی کردم همواره در این راه باشم. از 14 سالگی توی این کار بودم و به قول معروف توی دم و دستگاه امام حسین(ع) بزرگ شدم. درماه رمضان و در حالی که چلوکبابی نایب باز بود با زبان روزه بازی کردم . امروز هم که عاشق امام حسین(ع) هستم و 12 سالی است که حسینیه‌ای را برپا کرده‌ام .البته باید بگویم مردم لواسان هم برای این حسینیه خیلی زحمت کشیده‌اند. به نظرم هر کس هر کاری برای امام حسین(ع) کند باز هم کم است.


*دوشنبه گذشته اتفاق جالبی در هیات شما افتاد چرا که شاهد حضور افرادی از آلمان و خوزستان بودیم.


-امام حسین (ع) این روزها میزبان است و هر کس که به هر هیاتی که می‌رود میزبانش امام حسین(ع) است. در این روزها در همه هیات‌ها افراد زیادی می‌روند. مثلال اگر اشتباه نکنم روز یکشنبه گذشته یک مریضی را به هیات ما آوردند که حالش خیلی بود.نمی‌توانست تکون بخورد. این روز‌ها به هر هیاتی که بروید حتما افراد مریضی را می‌بینید که برای شفا گرفتن آمده‌اند. امیدوارم خدا به حق امام حسین(ع) در این روزها نظری به همه مریض‌ها داشته باشد.


*مگر می‌شود علی آقا را در این شب‌ها پیدا کرد و از او در مورد سوال‌های فوتبالی نپرسید. یک اتفاق ناگوار برای پرسپولیس در این چند وقت اخیر افتاد و آنهم محرومیت مهدی طارمی و خود باشگاه بود.


این هم از بدشانسی پرسپولیس و مهدی بود. البته باشگاه در این خصوص کوتاهی کرد و اگر به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کرد کار به اینجا نمی‌کشید. گویا مدیران باشگاه ریزه اسپور طی یک سال گذشته مکاتبات زیادی را با باشگاه انجام دادند اما مدیران باشگاه پیگیری این موضوع را به یک وکیل واگذار کرده بودند که در نهایت این بلای بزرگ سر پرسپولیس آمد آن هم در آستانه بازی با الهلال.


*خیلی بر این باورند که باخت سنگین به الهلال هم به این موضوع بر می‌گردد؟


این بهانه است. بد بازی کردیم و تیم به اشتباهات خودش باخت تا قدرت الهلال. البته این را هم بگویم که الهلال مقابل پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و به رغم ده نفره شدن سوار بازی بود.


*با این نتیجه می توان به صعود پرسپولیس امیدوار بود؟


زدن چهار گل به الهلال آسان نیست اما فوتبال ورزش نتایج عجیب و غریب است و امیدوارم که در بازی برگشت نتیجه ای حاصل شود که پرسپولیس به فینال صعود کند. حیف است تیم که حالا تا اینجا بالا آمده است از صعود به فینال بازبماند.


*اما کار سختی دارد؟


-دقیقا همنطور است.امیدوارم اتفاقات فوتبالی به سود پرسپولیس باشد.


*با توجه به رای فیفا پرسپولیس از دو پنجره نقل انتقلات محروم شد؟


-این موضوع کار را مشکل می‌کند. چون از یک طرف تیم نمی تواند خودش را تقویت کند و از سوی دیگر هم باید بازیکنانش را به هر قیمتی حفظ کند.تا آنجا که می‌دانم قرارداد تعدادی از بازیکنان تمام می‌شود که باشگاه باید از همین الان برای تمدید قرارداد آنان اقدام کند و کار را به پایان فصل موکول نکند .البته اینکه بمانند یا بروند دست خودشان است.


*پیش بینی خود شما چیست؟


-نمی دانم. هیچ چیز نمی‌توانم بگویم.امروز همه بازیکنان یک مدیر برنامه برای خودشان دارند که معمولا هم بازیکن حرف او را گوش می‌کند. مدیر برنامه هم می‌آید می‌گوید این بازیکن اینقدر پول می‌خواهد. حال اگر معقول باشد که هیچ اگر معقول نباشد که کار گره می‌خورد. باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.


*استقلال بعد از اخراج منصوریان وضعیت پیچیده‌ای دارد؟


-نباید منصوریان از استقلال می‌رفت. بعد از رفتن منصوریان استقلال بلاتکلیف شد.تا آنجا که می‌دانم مدیران استقلال این‌روزها مشغول مذاکره با مربیان خارجی هستند. خب مربی هم بیاورند. این مربی شش ماه طول می‌کشد تا با شرایط استقلال و فوتبال ایران آشنا شود. با این شرایط اگه منصوریان را نگه می‌داشتند که به سود خودشان بود.


*ولی مدیران استقلال اعلام کرده‌اند برای ایجاد تحول به دنبال مربی خوب هستند؟


-گفتم که مربی خارجی یک سال طول می کشد فوتبال ما را بشناسد.به نظرم با حضور مربی خارجی استقلال بدتر هم نتیجه می‌گیرد.البته امیدوارم استقلال به روز‌های خوبش برگردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته