دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1396 - 12:06
دکتر احمد آذین*

ترویج ارزش‌های تعالی‌بخش عاشورا در دانشگاه

کد خبر : 217058

حسین عشق است و دل مأوای عشق؛ عشق به امام حسین(ع)، عشق به همه خوبی‌هاست. به فرموده امام راحل(ره) اگر اسلام زنده است، به خاطر محرم و صفر است.


امام مهربانی‌ها امام حسین(ع) قلب تپنده اسلام، با فرهنگ عاشورایی‌اش و با نقاشی زیبای وصلش به رب متعال، جریانی را به راه انداخته است که تا ابد پویاست و حرکت خواهد کرد؛ جریانی که در مسیرش شهید جوان محسن حججی را با خود همراه می‌کند و تابلوی قشنگ سردار بی سر، هر بنده‌ای را با هر طیف و جریان با هر سن و جنس و هر گرایشی مجذوب ساخته است.


نسل جوان و بابصیرت دانشگاهی می‌تواند با الگو قراردادن اباعبدالله الحسین(ع) و شاگردان مکتبش همچون شهید حججی‌ها، عاشق خدا باشد تا خدا عزیزش کند. می‌توان عاشق خدا بود و سازندگی داشت، می‌توان عاشق خدا بود و هنرمند شد، می‌توان عاشق خدا بود و نخبه شد، می‌توان عاشق خدا بود و پیشرفت کرد، می‌توان عاشق خدا بود و ... و اینها همه جلوه‌ آن عاشق شدن و مصادیق عزیز شدن است.


فلسفه وجودی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین نتایج انقلاب اسلامی، دانشجو است؛ دانشگاه باید بتواند و بخواهد تا ارزش‌های تعالی‌بخش عاشورایی را در دانشگاه و برای دانشجو نهادینه و ترویج کند؛ از این رو است که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند: «روح ناآلوده جوان، هنگامی که با ذهن و فکر روشن ناشی از تحصیل و با دید بصیر و آگاه همراه شود، ترکیب خیلی ممتاز و فاخری به وجود می‌آورد، آن ترکیب، همان دانشجو است» و عاشورا با همه درون مایه‌هایش صیقل‌کننده و دوام‌بخش این ترکیب فاخر است.


*سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته