دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1396 - 12:16

شورای امنیت خواستار توقف خشونت علیه مسلمانان روهینگا شد

شورای امنیت سازمان ملل از دولت میانمار خواست عملیات نظامی خود علیه مسلمانان روهینگا در غرب این کشور را متوقف کند.
کد خبر : 216973

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته خود درباره حوادث میانمار از دولت این کشور خواست عملیات نظامی خود علیه مسلمانان ایالات آراکان را متوقف کند.


شورای امنیت همچنین هشدار داده است که ادامه پاکسازی قومی باعث ناامنی در منطقه خواهد شد.


کشورهای عضو در این نشست تاکید کردند که مسئولیت حمایت از غیرنظامیان بر عهده دولت میانمار است و این دولت باید بازگشت آواراگان به مناطق خود را تضمین کند.


فرانسوا دیلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل در سخنانی گفت: «نمی‌توانیم در قبال پاکسازی نژادی علیه مسلمانان روهینگا ساکت باشیم. فرانسه ریاست دوره‌ا‌ی شورای امنیت را از ماه اکتبر بر عهده داشت. کوفی‌‌عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل را دعوت خواهیم کرد تا گزارش خود در مورد وضعیت اهالی آراکان را ارائه کند»



ارتش میانمار ادر تاریخ 25 آگوست گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 200 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.


شمار مسلمانانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 501 هزار نفر رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب