دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو فروند هواپیمای خریداری‌شده وارد مهرآباد شد

صبح امروز دو فروند هواپیمای ای. تی. آر جدید وارد فرودگاه مهرآباد شدند.
کد خبر : 216757

به گزارش گروه اقتصادی آنا، صبح امروز- پنجشنبه، ششم مهرماه – دو فروند هواپیمای ای. تی. آر جدید به ناوگان هوایی ایران ایر ملحق شدند.


روز گذشته این هواپیماهای مورد قرارداد با شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر (یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس) در تولوز فرانسه به مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل داده شدند و لحظاتی پیش این هواپیماها بر باند فرودگاه مهرآباد نشستند.


فروردین ماه سال گذشته قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ای.تی.ار منعقد شد که چهار فروند از این تایپ هواپیما 27 اردیبهشت ماه به شرکت ایران ایر تحویل داده شد.


با ورود این دو فروند هواپیمای ای. تی. آر تعداد هواپیماهای جدید که پس از برجام وارد ناوگان هوایی کشورمان شده اند به 9 فروند هواپیما رسیده است.


با وجود تمام سنگ‌ اندازی‌هایی که دولت آمریکا در راه فروش هواپیماهای جدید به ایران کرده بود، از زمستان سال گذشته شرکت ایرباس و سپس ATR رسما فروش هواپیما به ایران را آغاز کردند تا تمام گمانه زنی‌ها در رابطه با احتمال نهایی نشدن مذاکرات میان دو طرف از بین برود، موضوعی که در طول هفته‌های گذشته نیز به حرکت خود ادامه داده و به نظر می‌رسد حتی تهدیدهای دولت ترامپ نیز نتواند در مسیر اجرای آن مشکلی به وجود بیاورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته