دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان طلاو جواهر اعلام کرد

توانایی صادرات 100 میلیون دلاری طلاوجواهر ایرانی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصنوعات طلاو جواهر گفت: اگر فقط پنج درصد واحدهای تولید مصنوعات طلاو جواهر، تولیدات خود را صادر کنند، سالیانه بیش از 100 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد می‌شود.
کد خبر : 2167

عبادالله محمد ولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر از 23 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌اللملی به مدت 4 روز برگزار می‌شود، افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه هدایت واحدهای تولیدی به سمت برندسازی است و ما امیدواریم در سال آینده بتوانیم به کشورهای عضو گروه D8، اکو و حاشیه خلیج فارس، مصنوعات طلا و جواهر صادر کنیم.


او ادامه داد: در حال حاضر نیمی از بازار داخلی طلا و جواهر از سوی تولیدکنندگان وطنی تامین می‌شود و نیمی دیگر در دست رقبای ترک، تایلندی، هنگ کنگی، انگلیسی و ایتالیایی است.


محمد ولی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و در حال حاضر برای باز کردن باب صادرات باید به سمت برند سازی حرکت کند، ادامه داد: در حال حاضر 10 برند خوب در صنعت طلا و جواهر داریم که برای صادرات روی آنها حساب باز کرده‌ایم.


به گفته او با توجه به توان بالای تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور، می‌بایست به ازای هر واحد تولیدی یک برند داشته باشیم و این تنها در صورت حمایت دولت از تولید و صادرات مصنوعات طلا و جواهر اتفاق می‌افتد.


رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان مصنوعات طلا و جواهر با تاکید بر اینکه نباید هزینه‌های تولید مصنوعات طلاو جواهر در کشور با اعمال سیاست‌های دولت افزایش یابد، به پیشنهاد دولت برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده اشاره کرد و گفت: برخی سیاست‌های دولت موجب بالا رفتن هزینه خرید ماده اولیه مصنوعات طلا و جواهر می‌شود که این مساله موجب شده واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته