دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

تعامل مستقیم اتاق بازرگانی با 74 کشور دنیا

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی با پوشش تجاری 74 کشور دنیا، گام بلندی را برای معرفی و سرمایه‌گذاری اقتصاد ایران برداشته است.
کد خبر : 216675

محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه فعالان بخش‌خصوصی باید به کشورهای هدف به عنوان مقاصد صادراتی نگاه کنند، گفت: ماهیت فعالیت‌ نمایندگان ایرانی در سفارتخانه‌ها باید در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور تغییراتی را تجربه کند و تمرکز آنها صرفا بر مسائل سیاسی نباشد.


وی ادامه داد: این نمایندگان با بهره‌بردن از ظرفیت‌‌های بی‌نظیر اقتصاد ایران، باید رویکرد صرفا سیاسی را فراموش کرده و به فعالیت‌های اقتصادی نزدیک شوند زیرا افزایش تعاملات اقتصادی منجر به روابط تنگاتنگ سیاسی خواهد شد که هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند تاثیرگذاری منفی بر این نوع روابط بگذارد.


معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران درخصوص ورود اتاق به حوزه رایزنی‌های اقتصادی بین‌المللی اشاره داشت و گفت: در سال96، اتاق بازرگانی با برنامه‌ریزی تخصصی تحت محورهای مدنظر خود و در چارچوب تحقق اهداف اقتصادمقاومتی، مبادرت به ایجاد اتاق‌های معین در کشورهای جهان کرد.


کرباسی با تشریح این اتاق‌های معین تصریح کرد: در فاز نخست، این اتاق‌ها با کشورهای همسایه تشکیل شده و در گام بعدی نیز اتاق‌های معین با 30 کشور اول طرف تجاری با ایران تشکیل شد همچنین در سومین مرحله نیز 30کشور نخست اقتصاد جهانی و در آخرین فاز 30 کشور مستعد همکاری اقتصادی جهان با ایران برنامه‌ریزی شده است.


وی گفت: امروز 34 کشور به‌عنوان اتاق‌های معین تعریف شده که مسئولیت هر کدام از این اتاق‌ها بر عهده اتاق‌های بازرگانی سراسر ایران نهاده شده ضمن آنکه با وجود 30 اتاق بازرگانی مشترک،‌ مجموعا اتاق بازرگانی ایران تا به امروز 74 کشور را پوشش داده و تحت ارتباط مستقیم با آنها قرار گرفته است؛ از سوی دیگر این توانمندی فعالان بخش خصوصی کاملا در اختیار تصمیم‌سازان اقتصادی قرار دارد تا با بهره‌گیری از این ظرفیت گام‌های روبه‌جلویی برداشته شود.


این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: انتظار بخش‌خصوصی از دولت آن است که امکان افزایش حضور فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی را فراهم کند زیرا اتاق‌های بازرگانی امکان توافق روادید را با دیگر کشورهای مختلف جهان را ندارد و باید وزارتخانه به‌صورت مستقیم این مشکلات را برطرف سازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته