دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 17:17
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حضور گسترده مردم در تشییع شهید حججی نشان از عظمت شهدا دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) آموزگار شهادت، شجاعت و ایثار بود گفت: حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید حججی نشان از عظمت شهدا دارد.
کد خبر : 216670

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد شهید، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی در مجلس عزاداری شهادت سالار و سردار شهیدان که با حضور معاونان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات‌های مذهبی در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید بزرگوار محسن حججی، گفت: جمعیت بسیار زیادی در این مراسم بود به گونه‌ای که اعلام کردند از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان مملو از جمعیت شده که این مساله نشان از عظمت شهدا و احترام خاص مردم به آنها است.


وی ادامه داد: مدافعین حرم با عشق قلبی و عمیق اهل بیت (ع) برای دفاع از حرم به سوریه می‌روند، شهید حججی نیز با شجاعت بسیار در میدان نبرد حاضر شد و در نهایت او را به اسارت گرفته و شهید کردند.


حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر اینکه عشق به امام حسین (ع) پس از گذشت 1400 سال روز به روز میام مردم زنده‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: مکتب شهادت، شهامت و شجاعت را بزرگ شهید دنیای اسلام امام حسین (ع) به وجود آورد، او دست بیعت به سمت دشمن دراز نکرد و پس از مبارزه‌ای شجاعانه به شهادت رسید.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه عاشورا از امتحان الهی سربلند بیرون آمد، تصریح کرد: او در این آزمون الهی تمامی خانواده و یارانش حتی طفل 6 ماهه‌اش را از دست داد و این ایثار در طول تاریخ بی‌نظیر و ستودنی است، بنابراین هر کسی در سوگ امام حسین (ع) اشک بریزد گناهانش آمرزیده خواهد شد و اگر در مسیر حسینی قرار بگیرد به یاد گناه و خیانت نیز نخواهد افتاد.


وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای مبارزه با گناه به شهادت رسید، شهید حججی نیز غرق در محبت و عشق حسینی بود و راه ایشان را ادامه داد، تمامی عاشقان امام حسین (ع) نیز اگر می‌خواهند راه این شهید بزرگ را دنبال کنند باید بر قاتلینش بی‌شمار لعن بفرستند.


حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: ندای امام حسین (ع) دعوت به حق، دین و قرآن است و امروز رهبر معظم انقلاب این پیام حسینی را تکرار می‌کنند بنابراین بر همگان ضروری است که این پیام را شنیده و به آن عمل کنند زیرا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ایران، افتخارش ایثار و شهادت و پایمردی ملت بزرگش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب