دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 16:15

محرم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی متنوع ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را گرامی می‌دارند.
کد خبر : 216656

به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ششمین روز از ماه محرم و در قالب دسته عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.


در ششمین روز از ماه محرم، سرپرست، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در قالب دسته عزاداری و با طی مسیر خیابان مفتح تا گلزار شهدای این شهرستان با حضور بر مزار شهید مدافع حرم، سردار شهید جواد دوربین در غم شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.


مراسم سوگواری و عزاردای سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام علیرضا حسین پور با بیان این نکته که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا اولین شهیدان مدافع حرم زینبی (س) بودند، اظهار کرد: «حرکت امام حسین (ع) از مکه به سمت عراق برای مبارزه با ظلم جور و عمل نکردن به قرآن و فرمان های الهی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز هم حرکت مدافعان حرم در عراق و سوریه جهت مبارزه با ظلم یزیدیان زمان است.»


این رزمنده دفاع مقدس و استاد حوزه و دانشگاه گفت: «تمام مصائب و مشکلات جامعه بشری در عمل نکردن به قرآن کریم و فرمایشات ائمه معصومین (ع) است که انسان را در این دنیا و آخرت به عذاب الهی گرفتار می‌سازد.»


حسین پور افزود: «هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی است از فداکاری و ازجان‌گذشتگی مرادن مردی است که در دفاع از کشور اسلامی با درس گرفتن از مکتب خونین عاشورا از جان خود گذشتند و در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسیدند، راه مدافعان حرم نیز، همان راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و بزودی شاهد نابودی دشمنان اهل‌بیت (ع)، داعشی ها و تکفیری‌های بی‌دین خواهیم بود و تا قیامت خون بر شمشیر پیروز و نهضت خونین عاشورا تا ابد بهترین الگو برای دفاع از حرم اهل‌بیت و مقابله بایزیدیان زمان خواهد بود.»



همزمان با ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) ماه محرم الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور گسترده کارکنان،اساتید و دانشجویان در روزهای پنجم و ششم محرم در مسجد موعود دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برگزار شد.
مراسم عزاداری، سینه زنی، سخنرانی و زیارت عاشورا در ایام محرم، همه ساله از سوی بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و همراهی دانشگاهیان این دانشگاه برگزار می‌شود.



به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) دانشگاه آزاد ملکان یکپارچه سوگوار و سیاه پوش شد. به همین مناسبت مراسم عزداری کارکنان و اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی در نمازخانه با مداحی علی امانی یکی از کارکنان واحد برگزار شد.


برگزاری مراسم زیارت عاشورا و برپا کردن سفره های احسان و پخش آش نذری از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم در دهه اول ماه محرم در واحد ملکان بود.


همچنین از اول تا ششمین روز ماه محرم در طول روز نیز نوحه ها و مرثیه های محرم از بلندگوهای ساختمان های اداری و آموزشی به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد ملکان پخش شد.



با آغاز دهه محرم مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز حال و هوای عزاداری حسینی به خود گرفت.


در همین راستا و در ششمین روز محرم مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان با حضور دکتر مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ،جمعی از کارکنان و دانشجویان و دانش آموزان مدارس سما درآموزشکده سما اهواز برگزار شد.


در این مراسم حاضران در سوگ شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش به عزاداری و سینه زنی پرداختند. پس از مراسم نیز نماز جماعت به امامت حجت الاسلام ناصر نیایش مهر معاون ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در فضای آموزشکده برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست بصیرتی از نهضت حسینی تا قیام مهدوی به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد.


مهدی وادی رئیس واحد زرقان در این مراسم اظهار کرد: «وظیفه یک بسیجی دفاع از حق و عدالت همانند سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) است.»



مدارس دخترانه و پسرانه سما واحد کرمان در مراسم‌های جداگانه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سوگ سرور و سالار شهیدان نشستند.


به گزارش خبرنگار آنا به مناسبت هفته دفاع مقدس، دبستان و دبیرستان دوره اول دخترانه، به ترتیب میزبان سرهنگ یحیایی فرمانده ناحیه بسیج حضرت امیرالمومنین و جانباز رجایی بودند. در مجتمع پسرانه نیز سردار مغفوری و بسیجی احمد نژادی با بیانات خود یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی زنده کردند.


همه مدارس سما کرمان با برگزاری زیارت عاشورا، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی به سوگ شهدای کربلا نشستند.


سیاه پوش شدن مدارس، غبارروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان دختر دبیرستانی و نمایش جلوه‌هایی از حماسه هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های انجام شده بود.


مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری سروروسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نخستین هفته ماه محرم در دانشگاه آزاداسلامی واحد جهرم برگزار شد.


در این جلسات که هرروزصبح در نمازخانه دانشگاه برگزار شد، مداحان اهل بیت به قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصائب اهل بیت(ع)پرداختند.


آیین عزاداری دهه نخست ماه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با روز ششم ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد.



دانشگاهیان واحد جویبار با برگزاری زیارت عاشورا، مراسم سینه‌زنی و دسته‌روی و عزاداری شهادت سیدالشهدا و ۷۲ تن از شهدای حماسه کربلا روز ششم محرم را گرامی داشتند.


دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهیدان، بازدید از تکیه تاریخی روستای کردکلا شهرستان جویبار،برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس و ویژه برنامه دهه نخست ماه محرم بعد از نماز جماعت از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم بوده است.


در ششمین روز از ماه ماتم و عذای اهل بیت (ع) مراسم عزاداری سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب برگزار شد.



به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام احمدیان و مداحی برادران محمودی و مرزبانی همراه بود، عزاداران حسینی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قرائت زیارت عاشورا اشک ماتم ریختند و برای مظلومیت سید الشهدا بر سر وسینه زدند.


احمدیان در ابتدای این مراسم در سخنانی هدف از قیام سیدالشهدا را احیای دین اسلام دانست و گفت: «اگر امام حسین قیام نمی کرد آثاری از دین باقی نمی ماند و سیدالشهدا دین را احیا کرد. مردم در آن زمان با تظاهر به اسلام نمادها را تغییر داده و از نور به ظلمات رسیدند.»


وی بیان کرد: «بنی امیه دنبال این بودند که دین را از بین ببرند و امام حسین(ع) با خون خود نهال اسلام را آبیاری کرد. اگر انسان از فضائل اخلاقی فاصله گرفت و دنیا دوست شد حاضر است سر امام معصوم بالای دار برود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته