دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 16:11

العبادی مکلف به استقرار نیروهای مسلح در مناطق مورد منازعه با اقلیم کردستان شد

پارلمان عراق در جلسه امروز (چهارشنبه) خود در واکنش به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان تصمیم‌گیری کرد.
کد خبر : 216647

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العهد، پارلمان عراق در جلسه امروز (چهارشنبه) خود همه‌پرسی اقلیم کردستان را محکوم کرد و نتیجه آن را باطل دانست.


نمایندگان پارلمان عراق فرمانده کل نیروهای مسلح را مکلف به اتخاذ همه تدابیر لازم و قانونی برای حفظ وحدت کشور و حمایت از عراقی‌ها کردند.


همچنین حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق طبق دستور پارلمان مکلف به صدور فرمان به نیروهای امنیتی درباره استقرار در همه مناطق مورد منازعه با اقلیم کردستان ازجمله کرکوک شد.


طبق دستور پارلمان عراق، همه تصمیمات اتخاذ شده از سوی هیات دولت در زمینه موارد امنیتی لازم‌الاجراء و برای عملیاتی شدن به نیروهای امنیتی ابلاغ شد.


پارلمان عراق همچنین خواستار پیگرد قضایی و محاکمه مسعود بارزانی و همه دست‌اندرکاران برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان شد.


طبق دستور پارلمان عراق، همه گذرگاه‌های مرزی با اقلیم که در کنترل دولت فدرال قرار ندارد بسته شدند. همچنین دولت عراق مکلف به بازپس‌گیری چاه‌های نفت مناطق شمالی در مناطق مورد منازعه شد. این چاه‌ها باید در اختیار وزارت نفت دولت عراق قرار بگیرد.


پارلمان عراق همچنین از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در اقلیم کردستان خواست تا کنسولگری‌هایشان را ببندند و به خارج از کردستان منتقل کنند. همچنین از دولت عراق خواسته شده است تا هیچ گفت‌وگویی را با اقلیم کردستان نپذیرد، مشروط بر اینکه اقلیم نتیجه همه‌پرسی را لغو کند.


علاوه بر این، پارلمان اجرایی شدن تصمیمات دولت عراق درباره مقام‌های اجرایی، قضایی و قانون‌گذار اقلیم کردستان، به‌ویژه تصمیم به اخراج فرماندار کرکوک را تایید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته