دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 15:14
نقوی‌حسینی تشریح کرد

بررسی پیامدهای همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون درمورد همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق خبرداد.
کد خبر : 216627

به گزارش حوزه پارلمان گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه امروز در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی که با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط اعم از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سپاه قدس برگزار شد، ابعاد، سوابق، اهداف و پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: همه پرسی و استقلال کردستان عراق موضوع جدیدی نیست و اختلاف نظرهای زیادی هم بین گروه های کرد وجود داشته و هنوز ادامه دارد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در سال های گذشته، به ویژه در دوران تهاجم داعش، در کنار اقلیم کردستان و ملت کرد بوده و از آن ها حمایت کرده است.


نقوی حسینی به عکس العمل های شدید در عراق علیه اقدام همه پرسی اشاره کرد و افزود: باید اذعان کرد که تمامیت ارضی عراق دچار خدشه شده و به همین جهت جامعه جهانی آن را نپذیرفته است.


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه با خدشه دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست و قطعا عراق و دولت مرکزی این کشور ظرفیت های لازم حقوقی، سیاسی، مادی و نظامی برای حفظ تمامیت ارضی کشور خود را دارد.


نقوی حسینی به نقش ایران و ترکیه و کمک این دو کشور در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد در جلسه دیگری به بررسی موضوع مذکور پرداخته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته