«عرضه محوری» درآموزش و پرورش باید به «تقاضا محوری» تبدیل شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جلسه مشترک شورای معاونان و روسای مناطق افزود: سند تحول بنیادین زمانی حالت اجرایی پیدا خواهد کرد که به مطالبه عمومی تبدیل شود و در راستای آن نیز عزم ملی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر شش ساحت تربیتی تاکید دارد، اظهار کرد: «عرضه محوری» در آموزش و پرورش را باید به «تقاضا محوری» تبدیل کنیم که این امر در سند تحول بنیادین اشاره شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: تجلی عینی «تقاضا محوری» در آموزشهای فنیوحرفهای قابل مشاهده است و بهصورت غیرعینی نیز در کل نظام تعلیم و تربیت باید حاکم باشد.
نوید ادهم با تاکید بر اینکه «تقاضا محوری» سبب پویایی و دگرگونی در آموزش و پرورش میشود، گفت: معلم در نظام تعلیم و تربیت یاددهنده نیست بلکه فراهم آورنده زمینه یادگیری است و آنکه باید یاد بگیرد دانش آموز است پس باید شوق، هدف و تشنگی را در دانش آموز ایجاد کنیم.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بر«تقاضا محوری» در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این موضوع سبب متحول شدن نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.
انتهای پیام/