دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 14:26
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

«عرضه محوری» درآموزش و پرورش باید به «تقاضا محوری» تبدیل شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «عرضه محوری» درآموزش و پرورش باید به «تقاضا محوری» تبدیل شود.
کد خبر : 216589

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جلسه مشترک شورای معاونان و روسای مناطق افزود: سند تحول بنیادین زمانی حالت اجرایی پیدا خواهد کرد که به مطالبه عمومی تبدیل شود و در راستای آن نیز عزم ملی ایجاد شود.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر شش ساحت تربیتی تاکید دارد، اظهار کرد: «عرضه محوری» در آموزش و پرورش را باید به «تقاضا محوری» تبدیل کنیم که این امر در سند تحول بنیادین اشاره شده است.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: تجلی عینی «تقاضا محوری» در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای قابل مشاهده است و به‌صورت غیرعینی نیز در کل نظام تعلیم و تربیت باید حاکم باشد.


نوید ادهم با تاکید بر اینکه «تقاضا محوری» سبب پویایی و دگرگونی در آموزش و پرورش می‌شود، گفت: معلم در نظام تعلیم و تربیت یاددهنده نیست بلکه فراهم آورنده زمینه یادگیری است و آنکه باید یاد بگیرد دانش آموز است پس باید شوق، هدف و تشنگی را در دانش آموز ایجاد کنیم.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بر«تقاضا محوری» در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این موضوع سبب متحول شدن نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته