دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1394 - 12:13

ابراز خوشبینی مقامات ارتش اسرائیل درباره توافق هسته‌ای با ایران

در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل با تمام وجود برای جلوگیری از توافق هسته‌ای یا تحمیل شرایط شدیدتر به ایران تلاش می‌کند، تعدادی از فرماندهان ارتش اسرائیل با خوشبینی محتاطانه به این توافق نگاه می‌‌کنند
کد خبر : 21654

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، شماری از فرماندهان ارتش اسرائیل اعلام کرده‌اند که درباره توافق احتمالی ایران و 1+5 محتاطانه خوش‌بین هستند و احتمال می‌دهند این توافق بتواند از دسترسی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.


بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیل نقل‌قول یک مقام ارشد ارتش این رژیم که خواسته نامش فاش نشود، منتشر کرده‌اند که می‌گوید: کلیات توافق هسته‌ای باعث شفاف شدن برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد که این به معنای کاهش تهدیدات ایران است.


در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است که این دیدگاه بسیاری از مقامات ارشد ارتش اسرائیل است. این در حالی است که در دوران مذاکرات هسته‌ای در یک سال و نیم اخیر اسرائیل همواره درباره مذاکرات هسته‌ای ابراز بدبینی کرده که این مسئله به یکی از موارد اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو تبدیل شده است.


اتخاذ مواضعی متفاوت با مواضع نتانیاهو در قبال ایران از سوی مقامات ارتش و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل مسبوق به سابقه است و پیش از این برخی از مقامات این دو نهاد اسرائیلی نخست‌وزیر را متهم کرده‌اند که نگرانی‌ها درباره ایران را بزرگ‌نمایی می‌کند و قصد وی از این اقدام نیز بهره‌برداری سیاسی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب