دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالملکی:

عامل اصلی تجمعات اخیر کارگری رکود است

کارشناس اقتصادی با تاکید بر رخ دادن «بیکاری پنهان» بین کارگران گفت: کارگرها مشکل سیاسی ندارند و مشکلات معیشتی آنها را مجبور به تجمع می‌کند.
کد خبر : 216508

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، حجت الله عبدالملکی در توضیح علل افزایش تجمعات کارگری در سال‌های اخیر گفت: در واقع مسئله رکود عامل این موضوع است که از سال ۹۰ شروع شد. از سال ۹۱ و ۹۲ به بعد شاهد بیشتر شدن رکود بودیم که مهمترین عامل آن، تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی بود که تعداد این تعطیلی‌ها نیز زیاد بود.



وی ادامه داد: بر همین اساس بخش بزرگی از شهرک‌های صنعتی واحدهایی که در آن‌ها مستقر بودند، تعطیل شدند که این موضوع منجر به اخراج کارگران شد و نیز تعداد زیادی از این کارگران دچار بیکاری پنهان شدند. بیکاری پنهان به معنی این است که کارگران در اصل اخراج نشدند، اما عملا حقوقی دریافت نکردند، زیرا تولیدکننده به خاطر مخارج و عدم توانایی تولید و فروش نتوانست حقوق کارگران را پرداخت کند.



این کارشناس اقتصادی با انتقاد از تشدید شدن مشکلات کارگری خاطر نشان کرد: خیلی از کارگر‌ها ماه‌ها تحمل کردند بلکه مشکل‌شان حل شود و واحد تولیدی که در آن مشغول به کار بودند از رکود خارج شود تا بتوانند مطالبات معوقه خود را دریافت کنند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد، ولی طبیعتا علت اصلی اعتراض‌ها عدم احقاق حق این کارگران بوده است. بر همین اساس می‌توان گفت که این کارگر‌ها مشکل سیاسی ندارند و مشکلات معیشتی آن‌ها را مجبور به تجمع می‌کند. زمانی که این افراد نمی‌توانند حقوق خود را دریافت کنند، طبیعتا مجبور به انجام اقدام‌های این‌چنینی می‌شوند پس طبیعتا این مسئولان هستند که باید این موضوع را پیگیری کنند و به نحوی مشکل کارگران را حل کنند تا به تجمع این افراد نیازی نباشد.


منبع:دانشجو


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته