دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس هیات عامل ایدرو تاکید کرد:

نیازمندی به 45هزار واگن شهری و غیرشهری در برنامه ششم توسعه

رئیس هیات عامل سازمان و گسترش صنایع ایران و هیات همراه از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا بازدید کرد و از نزدیک با امکانات و توانمندی‌های این گروه صنعتی در حوزه صنایع ریلی آشنا شد.
کد خبر : 216429

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی ایدرو، منصور معظمی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت گام برداشتن از این مسیر گفت: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از توان ملی است؛ بیکاری یکی از عمده‌ترین چالش‌های کشور است که نمود بیشتر آن در قشر تحصیل‌کرده ماست .


رئیس هیات عامل ایدرو بابیان اینکه گروه مپنا یک سرمایه ملی است و باید قدر آن را دانست، گفت: به‌کارگیری ۱۵ هزار نیروی کار در این مجموعه، در دورانی ایجاد شغل یک امر واجب تلقی می‌شود، بسیار مهم است .


معظمی با اشاره به اهتمام به حوزه ریلی در برنامه ششم توسعه و نیاز کشور به حدود ۸ الی ۱۰ هزار واگن شهری و ۲۵ تا ۳۵ هزار واگن بین‌شهری در طول برنامه تصریح کرد: در حال حاضر زمینه بسیار مناسبی در حوزه ریلی در کشور وجود دارد و در این خصوص می‌توان از توان مپنا بیشترین استفاده را برد.


رئیس هئیت عامل ایدرو تأکید کرد: برای توسعه این بخش از صنعت کشور باید تلفیقی از تأمین منابع مالی و استفاده از توان و ظریف داخلی بهره برد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با ابراز امیدواری به همکاری مشترک ایدرو و مپنا تصریح کرد: چشم‌انداز روزهای بهتری برای مپنا وجود دارد.


گروه مپنا به‌عنوان مجموعه‌ای صنعتی در حوزه صنعت برق، نفت و گاز و حمل‌ونقل ریلی فعالیت دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته