دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازیگر سریال دفاع مقدسی «شکوه یک زندگی» در گفت‌وگو با آنا:

بدون اسلحه هم می‌توان کار دفاع مقدسی ساخت/ کمی از سریال‌های آپارتمانی دل بکنیم

عبدالرضا اکبری عنوان داشت: این تولیدات، بخشی از دوران دفاع مقدس و روحیه مقاومت خانواده‌های ماست که روحیه مقابله با هر دشمنی را در بیننده ایجاد می‌کند.
کد خبر : 216363

گروه فرهنگی خبرگزاری آنا: «شکوه یک زندگی» به کارگردانی رضا بهشتی، سریال درحال پخش این شب‌های شبکه دو سیماست که تکریم همسران شهدای جاویدالاثر جنگ تحمیلی را محور اصلی خود قرار داده است.


قصه‌ این مجموعه در فضای دهه ۶۰ و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. افزون بر این بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.


این سریال بازیگرانی دارد که عمدتا برای مخاطبان تلویزیون شناخته شده و درتلاش است با نقش‌آفرینی این بازیگران، داستانی در حاشیه دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشد.



عبدالرضا اکبری یکی از نقش‌های این سریال را ایفا می‌کند. این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این سریال توضیح داد:"شکوه یک زندگی" در درجه اول جغرافیای خاصی دارد که همین نیز مجموعه را متفاوت میکند.


* خارج از شیوه‌های آپارتمانی سریالسازی


اکبری همچنین معتقد بود: یک گروه در شرایط سخت و سرمای طاقت‌فرسا، سریالی را آماده کردند تا رضایت مردم را جلب کند. بالاخره تهیه و تولید اینجور سریال‌ها، واقعا کار پر زحمتی است.


وی ادامه داد: این تولیدات خارج از شیوه‌های مرسوم سریالسازی در تلویزیون است و با تولیدات همیشگی فرق میکند. "شکوه یک زندگی" نمایشی از سختی خانواده‌هایی است که در دوران جنگ تحمیلی در مناطق دورافتاده به سر می‌برند. همچنین سعی دارد جانفشانی و صبر این خانواده‌ها را نشان بدهد.



اکبری با بیان اینکه این سریال از شکل استودیویی و آپارتمانی خارج شده، اضافه کرد: این سریال، تاریخی نه‌چندان دور را نشان میدهد؛ از مردم ایران و روستاها با همان آداب و رسوم خاص خودشان.


* نمایی از رغبت جوان‌ها برای حضور در جبهه


این بازیگر تأکید داشت: قصههای دفاع مقدس را باید به حاشیه جنگ هم ببریم تا کلیت آن دوران برای مخاطب امروز به تصویر کشیده شود. در عین اینکه اگر مستقیما نخواهیم وارد فضای جنگ شویم، دست و بال سازندگان فیلم‌ها هم برای فعالیت جدی‌تر، باز می‌شود.


وی تصریح کرد: جنگ نابرابر علیه ما زوایای خاصی دارد خصوصا اینکه در کنار رزمندگان، خانواده‌های رزمندگان و همه مردم نیز درگیرش بوده‌اند. موضوعاتی در حاشیه جنگ داریم که برای ساخت و نمایش آن هیچ احتیاجی به تسلیحات و ادوات نیست.


اکبری با اشاره به سریال "شکوه یک زندگی" به آنا گفت: چه بسا این قصه‌ها ممکن است مثل «یک شکوه زندگی» عاطفی بشوند که براحتی نیز قابل پرداخت است گرچه سایه جنگ و دفاع مقدس هم روی کار دیده می‌شود.



وی همچنین اشاره‌ای به فضای آن دوران داشت و گفت: این مجموعه دفاع مقدسی گوشه‌ای از مشکلاتی که مردم در طول این سال‌ها داشتند و همچنین فضای کشور بویژه فعالیت و رغبت جوان‌ها برای حضور در جبهه را ترسیم می‌کند و زندگی این خانواده‌ها را تصویر می‌کند.


عبدالرضا اکبری در خاتمه تأکید کرد: این تولیدات، بخشی از دوران دفاع مقدس و روحیه مقاومت خانواده‌های ماست که روحیه مقابله با هر دشمنی را در بیننده ایجاد می‌کند.


***


قصه‌ «شکوه یک زندگی» به تهیه کنندگی امیر عباس کنی در فضای دهه ۶۰ و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می شود.


سریال تکریم همسران شهدای جاویدالاثر است که با استقامت و امیدواری ‌سال ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیده اند. نسخه اولیه فیلمنامه این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است.


در خلاصه این سریال ۱۸ قسمتی آمده: نارگل زنی بیست و پنج ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی) از جبهه های جنگ است ...



در این مجموعه بازیگرانی چون؛ بیتا سحر خیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.


«شکوه یک زندگی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود و بازپخش آن ۱:۰۰ بامداد، ۱۲:۰۰ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته