دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 23:38

شرکت مخابرات فرانسه اسرائیل را تحریم کرد

شرکت مخابرات فرانسه (اورنج) امروز پنج شنبه اعلام کرد به درخواست گروه های حقوق بشری و مدافع حقوق فلسطینیان، به همکاری خود با شرکت تلفن همراه اسرائیل (پارتنر) پایان می دهد.
کد خبر : 21633

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه های حقوق بشری و مدافع حقوق فلسطینیان از شرکت مخابراتی «پارتنر» که دارای مجوز از شرکت فرانسوی برای استفاده از نام و نشان تجاری آن در سرزمین های اشغالی است، به علت فعالیت در شهرک های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری اشغالی،به شدت انتقاد کرده اند.


گروه های حقوق بشری فرانسه از دولت این کشور و شرکت مخابرات «اورنج» خواستار قطع روابط با شرکت مخابراتی «پارتنر» به علت فعالیت آن در شهرک های صهیونیستی شده اند.


شرکت تلفن همراه «پارتنر» در واکنش به این تصمیم، «اورنج» را به تسلیم شدن در برابر فشار فلسطینیان متهم کرد.


سخنان «استفانی ریشار» رئیس «اورنج» در قاهره درباره تصمیم این شرکت برای قطع روابط با شرکت تلفن همراه رژیم صهیونیستی، موجب واکنش شرکت «پارتنر» و رژیم صهیونیستی شد.


پنج سازمان غیردولتی و 2 اتحادیه کارگری و تجاری فرانسه در پایان ماه می (10 خرداد) از «اورنج» خواستند که با اعلام آشکار قصد خود برای قطع روابط با شرکت «پارتنر»، نقض حقوق بشر در فلسطین اشغالی به وسیله این شرکت صهیونیستی را محکوم کند.


جامعه جهانی و سازمان های بین المللی بارها شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان در کرانه باختری و اسکان صهیونیست ها را در آنجا را محکوم و آن را غیرقانونی دانسته اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته