دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1396 - 14:58
آیت‌الله واعظی در گفت و گو با آنا:

هویت تشیع در عاشورا جلوه کرده‌است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر انسان‌ها عاشورا را شناختند، اسلام را شناخته‌اند و اگر بشریت عاشورا را نشناسد بهره‌ای از اسلام نبرده‌است.
کد خبر : 216281

آیت‌الله محمدتقی واعظی در گفت وگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه اینگونه می‌توان گفت که همه هویت تشیع در عاشورا جلوه کرده است، گفت: توحید در اعلاترین نقطه‌ی خود و رسالت حضرت پیامبر(ص) و امامت و ولایت و تمام اسلام در عاشورا به زیباترین شکل، چهره خود را نشان دادند و اینکه حضرت زینب (س) فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم به این دلیل است که ما چیزی زیباتر از چهره‌ی اسلام نداریم.


وی با بیان اینکه عاشورا نمایش تمام قد و کامل سیمای اسلام و قرآن است، تصریح کرد: انسان ها از هر دین و فرقه ای، اگر یک روز بخواهند خود را معنا و تفسیر کنند، باید این کار را با عاشورا انجام دهند و در آن زمان است که همه چیز را یکجا بدست می آورند بنابراین باید دانست که انسان ها تنها با عاشورا تعریف شدنی هستند.


نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر انسان ها عاشورا را شناختند، اسلام را شناخته اند، تصریح کرد: اگر بشریت عاشورا را نشناسد بهره ای از اسلام نبرده است و ما خدا را شکر می کنیم که شیعه ره توشه ای بالاتر از عاشورا ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته