دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1396 - 15:30

ایمنی سرویس مدارس را جدی بگیریم

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزما ن با شروع مهرماه و باز گشایی مدارس، اظهار کرد: با شروع فصل مدرسه یکی از نگرانی‌های والدین، خطراتی است که در سرویس مدرسه ممکن است برای دانش آموزان ایجاد شود.
کد خبر : 216162

به گزارش گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حامد قضاوی افزود: اغلب حوادث برای دانش آموزان هنگامی رخ می‌دهد که آنان در حال انتظار برای سوار شدن یا پیاده شدن از سرویس هستند و رعایت چند نکته ساده توسط رانندگان موجب می‌شود، دانش آموزان کمتر دچار صدمات ناشی از تصادف با سرویس شوند.


وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی در سرویس مدارس خاطرنشان کرد: در راستای سلامت دانش آموزان نگهداری یک دستگاه خاموش کننده پودری و گاز مانومتردار حداقل چهار کیلویی در خودروی سرویس مدرسه ضروری است.


قضاوی در ادامه افزود: رانندگان سرویس‌ها در زمینه آموزش استفاده از خاموش کننده دستی می‌توانند با واحد آموزش سازمان آتش نشانی هماهنگی کرده و در کلاس‌های مذکور به‌طور رایگان شرکت کنند.


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: نصب هرگونه وسیله یا ابزار روی ستون‌های داخلی خودرو و سرویس غیر ایمن بوده و در صورت بروز هرگونه نقص فنی در خودرو تا حصول اطمینان نسبت به رفع نواقص از سرویس دهی به دانش آموزان خودداری شود.


قضاوی خاطرنشان کرد: از قرار دادن و روشن کردن وسایل حرارتی یا روشنایی (نظیر گاز پیک نیک) در خودرو به علت احتمال ایجاد گاز گرفتگی و آتش سوزی پرهیز شود.


وی افزود: رانندگان از دانش آموزان بخواهند در محلی امن برای مثال در پیاده رو و به دور از رفت و آمد خودروها در انتظار سرویس مدرسه خود باشند.


مدیر سلامت جمعیت،خانواده ومدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تصریح کرد: اطمینان حاصل کنید دانش آموزان تا هنگامی که خودرو کاملا متوقف نشده، در آن باز نشده و راننده اجازه ورود نداده است، سوار سرویس نشوند.


قضاوی خاطرنشان کرد: سرویس مدرسه هم مانند یک کلاس و راننده معلم آن است، پس حتما دانش آموزان باید به حرف راننده توجه کنند.


وی افزود: دانش آموزان نباید با صدای بلند با راننده صحبت کنند چرا که ممکن است این موضوع سبب حواس پرتی راننده و کاهش تمرکز و تصادف شود.


مدیر سلامت جمعیت،خانواده ومدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نکات ایمنی در سرویس مدارس، گفت: مواظب باشید دانش آموزان در داخل سرویس به هم چیزی پرتاب نکنند، از دانش آموزان خواسته شود در داخل وسیله نقلیه غذا نخورند، با سرنشینان خودرو و تلفن همراه صحبت نکنند، توجه کنید تا حداکثر باز شوی شیشه سرویس‌ها ۱۵ سانتی‌متر باشد، از نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی و خطرناک در سرویس پرهیز شود، به دانش آموزان تذکر دهید که داخل سرویس از در دست داشتن خودکار ، مواد و اشیاء نوک تیز خودداری کنند.


وی در ادامه به رانندگان یادآور شد: ضروری است دانش آموزان را مقابل در منزل سوار و پیاده کنند و از رسیدن آنان به منزل اطمینان یابید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته