دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1396 - 10:24
موسوی لارگانی در گفت‌وگو با آنا:

شعار قیام حسینی هیهات من‌الذله است/ روز عاشورا مذاکره در کار نبود

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که شعار قیام حسینی هیهات من‌الذله است، گفت: در حادثه عاشورا، مذاکره‌ای در کار نبود، بلکه از آنجایی که امام‌ حجت خدا روی زمین است، قصد داشتند که با دشمنان اتمام‌حجت کنند.
کد خبر : 216157

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را باید به فال نیک گرفت.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در ایام دفاع مقدس در ماه‌های محرم و صفر عملیات‌های موفقیت‌آمیزی داشتیم و جوانان و رزمندگان ما به واسطه درس‌هایی که از قیام سیدالشهدا (ع) گرفتند، در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کردند و پس از 8 سال دفاع نگذاشتند یک وجب از خاک ایران کم شود.


وی با بیان اینکه سراسر قیام اباعبدالله برای ما درس است، گفت: اگر نیروهای نظامی ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند، برای این بود که شعار امام‌حسین‌(ع) در کربلا که همان «هیات من‌الذله» است را سرلوحه زندگی و کار خود قرار داده‌بودند.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: شروع جنگ تحمیلی در اول انقلاب اسلامی برای این بود که دشمنان اسلام نگذارند ملتی که از زیر سلطه آمریکا و رژیم پهلوی نجات پیدا کرده است، به عنوان یک الگو در جهان معرفی شود و با تحت فشار قرار دادن ایران سعی کردند که دوباره ما را به دوران ذلت برگردانند، اما مردم و نیروهای نظامی ما با تأسی از عاشورای حسینی، گفتند که محال است ما زیر بار ذلت برویم.


موسوی لارگانی با بیان اینکه شعار انقلاب ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، گفت: آزادی مدنظر امام‌راحل با آزادی که مصداق بی‌بندوباری است، متفاوت است و منظور از آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران رهایی از سلطه آمریکا و استقلال فکری و عملی پیدا کردن است.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: استقلال یعنی ما در مقابل دشمن قدرت بیان تفکر و اعتقادات خود را داشته باشیم و ملت ایران با وجود آنکه عراق با پشتیبانی چندین کشور به تمامیت ارضی ما حمله کرد، تمام‌قد در مقابل آن ایستاد.


وی یادآور شد: امام‌حسین‌(ع) هم در مقابل فردی که همه موازین شرعی را زیرپا گذاشته بود و ادعای جانشینی پیامبر را داشت، ایستاد و درس استقامت را به ما آموخت.


این نماینده مردم در مجلس گفت: جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس درس ایستادگی را از حضرت علی‌اکبر(ع) و قاسم‌ا‌بن‌الحسن(ع) آموختند و اگر در کربلا یک علی‌اکبر و قاسم وجود داشت، در دوران 8 سال دفاع مقدس صدها جوان همچون اصحاب سیدالشهداء (ع) از اسلام دفاع کردند.


وی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی در برابر ظلم همیشه جاویدان است، گفت: امام‌خمینی‌(ره) شخصی بودند که آمریکا و نظام سلطه از شنیدن نام ایشان لرزه بر اندام‌شان می‌افتاد. با این وجود امام‌(ره) فرمودند که «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌‏اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»


موسوی لارگانی ادامه داد: درس‌آموزی از نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران مختص به کشور ما نیست، بلکه کشورهای دیگر هم از قیام امام‌حسین‌(ع) درس گرفتند و در مقابل نظام طاغوت ایستادگی کردند و این درس‌آموزی همچنان تا نابودی ظلم ادامه دارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره برخی اظهارنظرها و نسبت دادن قیام امام‌حسین‌(ع) به مذاکره گفت: در حادثه عاشورا، مذاکره‌ای در کار نبود، بلکه از آنجایی که امام‌ حجت خدا روی زمین است، قصد داشتند که با دشمنان اتمام‌حجت کنند؛ چرا که اگر کسی ندای امام‌ خود را بشنود که از مسلمانان طلب کمک می‌کند و به ندای ایشان لبیک نگوید، مرتد می‌شود و امام رئوف هم نمی‌خواستند که کسی مرتد شود.


موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: اگر امام‌ با دشمنان خود اتمام‌حجت کرد، فقط برای این بود که ملت را از بدبختی نجات دهد نه اینکه برای صلح مذاکره کند و دست از قیام بردارد.


وی تاکید کرد: وقتی شعار قیام اباعبدالله(ع) هیهات من‌الذله است، دیگر مذاکره به معنای کنار آمدن معنایی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته