دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 12:56
رئیس واحد دامغان:

رسانه‌ها در جهت‌گیری فکری انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشتند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: در جریان شکل‌گیری و جهت‌گیری فکری انقلاب اسلامی، رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای داشتند.
کد خبر : 2161

دکتر حسین عباسپور در ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی کشور در عرصه های بین المللی را مرهون انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی (ره) روحیه ای انقلابی را در افکار ملت ایران جاری کرد که اکنون نیز همانند گذشته با بصیرتی بیش از پیش شاهد اثرات مثبت آن و روحیه استکبار ستیزی و پیروی از ولایت فقیه هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ادامه داد: با توجه به توسعه تجهیزات ارتباطی و ماهواره ای حال حاضر در جهان این نکته درخور تأمل است که در ایام انقلاب رسانه ها اعم از رادیو و تلویزیون و مطبوعات مردم را از اوضاع خفقان‎بار جامعه آگاه می‎کردند و آنان را به صورت رسمی و غیر رسمی به ‎مبارزه و تظاهرات علیه رژیم دعوت می‎کردند که واقعا هم مؤثر بودند.


وی افزود: در این بین رسانه های کوچک در میان تمامی تحریم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند، زیرا بنیانگذار جمهوری اسلامی از طریق همین رسانه های کوچک و نشر خبرنامه و پیام های صوتی توانستند پیام انقلاب را به سراسر دنیا مخابره کنند. رژیم پهلوی نیز خوب می دانست که هر چقدر راه های ارتباطی امام خمینی(ره) و مردم را محدود تر کند به ثمر نشستن انقلاب اسلامی غیرممکن تر خواهد شد.


عباسپور گفت: به رغم تهاجم های متعدد فرهنگی و اجتماعی شبکه های اطلاعاتی بیگانه، شاخه های درخت تنومند انقلاب اسلامی اکنون پربارتر و سنگین تر از پیش بر تمامی ملت های مظلوم و آزادیخواه جهان سایه افکنی می کند و همگان از ثمرات آن بهره مند می شوند .


وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب مردمی در طول تاریخ یاد کرد و به آنا گفت: وحدت و یکپارچگی بین آرمان های امام راحل و ملت ایران از بزرگترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته