دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1396 - 12:31
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

تعامل انجمن اولیا و مربیان با مسئولان موجب کاهش شکایت‌ها از مدارس می‌شود

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نتایج تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده تعامل و ارتباط سازنده انجمن اولیا و مربیان با مسئولان مدرسه موجب کاهش نارضایتی و آمار شکایت والدین از عملکرد مدارس می‌شود.
کد خبر : 216073

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نورعلی عباسپور، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در نشست خبری که با موضوع برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان و هفته پیوند برگزار شد، عنوان کرد: حضور والدین در انتخابات انجمن مدارس نقش بسزایی دارد و می‌تواند ضامن فعالیت‌های مدرسه باشد. اگر مردم و والدین از ابتدای آغاز سال تحصیلی پیوند و ارتباط رضایت‌بخشی با معلمان و مسئولان مدرسه داشته باشند، در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان با کمترین مشکلات مواجه خواهند شد و یک سال تحصیلی مناسبی را پشت‌سر خواهند گذاشت.


وی افزود: نتایج تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده است در مدارسی که انجمن اولیا و مربیان با مسئولان مدرسه تعامل و ارتباط خوبی دارند، شاهد کمترین شکایات و نارضایتی‌ها از سوی والدین هستیم.


مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه اولیا باید بپذیرند که برای تربیت صحیح فرزندان خود باید با مدرسه در ارتباط باشند، یادآور شد: متاسفانه برخی از والدین با آغاز سال تحصیلی وظایف خود را محدود به پشت در مدرسه می‌دانند و پس از ورود دانش‌آموز به مدرسه مبحث پیچیده تربیت و تعلیم فرزندان‌شان را به مسئولان مدرسه محول می‌کنند، این در حالی است که والدین باید در تمام فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری مدرسه حضور مستمر داشته باشند.


عباسپور خاطرنشان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم‌ترین رکن اصلی تعلیم و تربیت هستند که می‌توانند بر فعالیت مدارس نظارت و در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته باشند؛ برای مثال انجمن اولیا و مربیان می‌توانند در انتخاب پوشاک مدرسه، سرویس مدرسه و تصمیمات کلان‌تر حضور داشته باشند.


وی با بیان اینکه امسال 13 میلیون و 250 دانش‌آموز وارد مدارس شده‌اند، گفت: با توجه به این آمار می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که حدود 26 میلیون اولیای دانش‌آموز داریم که اگر این تعداد افراد در انتخابات اولیا و مربیان مدارس شرکت کنند و حضور فعال داشته باشند، می‌توان گفت که سال تحصیلی خوبی را پیش‌رو خواهیم داشت.


مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات انجمن اولیا و مربیان باید تا 15 مهر مشخص شود. البته مطرح شده مناطقی که با مشکلاتی مواجه هستند، می‌توانند با اجازه رئیس منطقه تا 15 آبان نتایج را اعلام کنند، اما تاکید ما بر این است که هرچه زودتر نتایج اعلام و انجمن فعالیت‌های خود را در مدرسه آغاز کنند.


عباسپور با توجه به سخنان ریاست جمهوری مبنی‌بر اینکه انتخابات انجمن اولیا و مربیان نباید به صورت تشریفاتی برگزار شود، یادآور شد: تاکید ما نیز بر این است که این انتخابات تشریفاتی نباشد، اما اگر والدین برای حضور تمایل نداشته باشند ما ناچار به برگزاری تشریفاتی این انتخابات هستیم تا بتوانیم حضور حداکثری اولیا را داشته باشیم.


وی در ادامه با توجه به برگزاری هفته پیوند و انتخابات انجمن اولیا و مدارس گفت: شعار ما برای هفته پیوند، انجمن اولیا و مربیان کارآمد، مدرسه سرآمد است که امیدواریم با حضور تمام والدین در انتخابات، این هدف محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب