نظام ارجاع داخلی در ١٠ استان کشور اجرایی می شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، مهدی درخشان با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از راههای مختلف انجام میشود، گفت: بیمه شدگان میتوانند تلفنی، اینترنتی، حضوری و یا از طریق اپلیکیشنهای موبایل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نظام ارجاع میتواند به کاهش ازدحام در مراکز درمانی کمک کند، گفت: اجرای نظام ارجاع از برنامههای مهم سازمان تامین اجتماعی است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان در ١٠ استان کشور به صورت پایلوت اظهار کرد: این طرح در یک استان به صورت کامل اجرایی شده است.
درخشان افزود: در نظام ارجاع داخلی برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی تشکیل میشود و پزشکان ابتدا به پزشک عمومی راهنمایی و درصورت نیاز برای پزشک متخصص نوبت دهی انجام میشود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات درمانی از سوی مردم گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: از زمان حضور بیمار در اوژانس بیمارستانهای تامین اجتماعی، برای فرد پرونده تشکیل و مراحل درمان آغاز میشود و در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی دیگر، بیمارستان اخذ نوبت و انتقال بیمار را خود انجام میدهد.
محمودرضا فیاض، مدیرعامل بیمارستان تامین اجتماعی میلاد نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به اهمیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در مراکز درمانی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه ٥٥٠٠ نفر در درمانگاه بیمارستان میلاد به صورت سرپایی ویزیت انجام میشود و روزانه ٢ هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان داریم.
وی افزود: ١٥ درصد نوبت دهی در بیمارستان میلاد از طریق اینترنت و ٢٥ درصد تلفنی انجام میشود.
انتهای پیام/