دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«بمباران» بروس ویلیس به زبان ماندارین در چین

یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای چین که نخستین فیلم ماندارین زبان با بازی بروس ویلیس است، تا پایان سال جاری میلادی به روی پرده خواهد آمد.
کد خبر : 21602

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «بمباران» (The Bombing) با بازی بروس ویلیس، ستاره آثار اکشن آمریکایی در چین و به زبان ماندارین ساخته می شود. به نوشته ورایتی، تازه‌ترین مورد همکاری چین و آمریکا در تولید یک محصول مشترک درامی است که داستان آن در جریان جنگ جهانی دوم می گذرد.


بروس ویلیس هفته گذشته قرارداد بازی در «بمباران» را امضا کرده و روز سه‌شنبه به شانگهای پرواز کرده است تا در یک برنامه هشت روزه فیلم‌برداری شرکت کند. «بمباران» به پنج سال‌ سخت مردم شهر نانچینگ چین در زیر بمباران هواپیماهای ژاپنی که از سال 1938 آغاز شد، می پردازد. زیائو فِنگ این فیلم را کارگردانی می‌کند که در سال 2012 فیلم جنگی «غرش یواشکی» (Hushed Roar) را ساخته است. در فیلم «بمباران» همچنین سانگ سیون هیون بازیگر کره‌ای، نیکولاس تسه ستاره سینمای هنگ‌کنگ و لیو یه از بازیگران برجسته چینی بازی می‌کنند.


این فیلم را مؤسسه دولتی چاینا فیلم گروپ با کمک سرمایه‌گذاران خصوصی تولید می‌کند. تولید فیلم «بمباران» تا ماه اوت (مرداد) ادامه خواهد داشت و این فیلم تا پایان سال جاری میلادی اکران خواهد گرفت. برنامه‌ریزی برای اکران سریع فیلم به منظور آن صورت گرفته است که نمایش آن تقریباً مقارن با هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم باشد. ورایتی به نقل از منابع مطلع نوشته است که 90 میلیون دلار بودجه برای تولید این فیلم در نظر گرفته شده است که آن را به یکی از پرخرج‌ترین آثار تاریخ سینمای چین بدل می‌کند.


بروس ویلیس متولد 1955 در آلمان غربی که در فیلم‌هایی مانند «حس ششم»، «عنصر پنجم»، «شهر گناه»، «بی‌مصرف‌ها» و مجموعه فیلم‌های «جان سخت» بازی کرده، اخیراً بازی در کمدی «کازبا را تکان بده» به کارگردانی بری لوینسن و اکشن «استخراج»را به پایان برده است و درگیر دو پروژه دیگر باعنوان‌های «اسیر» و «پروژه بدون عنوان وودی آلن» است که به زودی کلید خواهند خورد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته