دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 10:36
سید حسن خمینی:

جامعه‌ای که همراه با صاحب عصر می‌شود، دیگر انحرافات مالی و مادی ندارد/ اگر به ایران چپ نگاه کنند زیر سایه فرماندهی کل قوا اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهیم

یادگار امام(ره) تأکید کرد: جامعه‌ای که هم‌دوش و همراه با صاحب عصر می‌شود، دیگر منحرف نیست، انحرافات مالی و مادی، و انحرافات عملی ندارد و بالاتر از آن به تعبیر حضرت امام(ره)، انحرافات عقلی ندارد.
کد خبر : 21585

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، یادگار امام(ره) در مراسم 14 خرداد که از ساعتی پیش در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) آغاز شده، در سخنانی با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال امام(ره) با میلاد مسعود و مبارک امام عصر(عج) گفت: دیروز سالروز میلاد فرزند امام حسن عسکری، حضرت صاحب‌الامر(عج) بود. در کلمات امام بزرگوار ما درباره شخصیت امام عصر، ویژگی‌های مختلفی مورد اشاره قرار گرفته است که در این مختصر، به دو ویژگی منحصر به فردی که امام برای آن بزرگوار برشمردند اشاره می‌کنم.


سید حسن خمینی که در ابتدا و میانه سخنان خود دوبار با شعارهای اعتراضی گروهی خاص از جمعیت حاضر در حرم مطهر امام خمینی(ره) مواجه شد که می‌گفتند «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، با بیان این جمله که «قطعا همین‌طور است» به سخنان خود ادامه داد و گفت: قطعا ویژگی‌های بسیار زیادی برای مولا و مقتدای ما وجود دارد اما این دو ویژگی را امام خمینی به عنوان دو ویژگی منحصر به فرد برای شخصیت آن بزرگوار برشمردند.


یادگار امام(ره) تأکید کرد: درباره حضرت صاحب‌الامر هست که عدالت را به صورت کامل بسط می‌دهد و در دوره ظهور آن حضرت، عدالت توسعه کامل می‌یابد. امام خمینی می‌فرمایند که هیچ کدام از پیامبران این توفیق را پیدا نکردند که عدالت را به صورت کامل بسط دهند. هیچ‌یک از پیامبران و اولیا این توفیق را نداشتند چراکه شرایط فراهم نبوده و اسباب مهیا نبوده است. تنها در دوره امام زمان است که شاهدیم و در روایات داریم که عدالت به معنای کامل توسعه می‌یابد.








سرزمین ایران، سرزمین خمینی است. همه دنیا، ملت ایران را آزموده‌اند. اگر کسی به این مملکت چپ نگاه کند، ملت ایران زیر سایه فرماندهی کل قوا، اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهد. ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال کشور و امنیت ایران که امروز در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد، خط قرمز ماست

وی با بیان اینکه «این ویژگی را امام خمینی به عنوان ویژگی منحصر به فرد حضرت برمی‌شمردند»، ادامه داد: تمام صلحا و انبیا آمدند تا مردم به قسط اقامه کنند اما تنها اوست که می‌تواند. او بی‌نظیر دوران است که این اختیار و لطف الهی و تقدیر را دارد که بتواند جهان را آمیخته و تکامل‌یافته و سرشار از عدالت کند.


سید حسن خمینی با اشاره به تعبیر امام خمینی درباره عدالت صاحب‌الامر گفت: تعبیر امام درباره عدل در دوران حضرت ولی‌عصر(عج)، رفع انحراف از عرصه عقل بشری است. امام عصر هم انحراف را از عرصه عقل بشری می‌زداید، هم انحراف را از عرصه فضای مادی بشر و هم از جهات روحی برمی‌دارد.


یادگار امام(ره) تصریح کرد: جامعه‌ای که هم‌دوش و همراه با صاحب عصر می‌شود، دیگر منحرف نیست، انحرافات مالی و مادی، و انحرافات عملی ندارد و بالاتر از آن به تعبیر حضرت امام(ره)، انحرافات عقلی ندارد.


وی با تأکید بر اینکه «در دوران ظهور، عقاید همه مردم تصحیح می‌شود»، گفت: در چنین جامعه‌ای عقاید مردم پاک است و دفائن عقول از زیر زمین کدر مادیات بیرون می‌آید.


سید حسن خمینی افزود: در دوران ظهور، علم تکامل می‌یابد و از انحرافاتی جلوگیری می‌شود که می‌تواند در عرصه تدبیر و استنتاج باشد. این‌ها کارهایی است که هیچ‌کس نتوانست و او می‌تواند. بهشت بشریت پیش روی اوست که با لطف خداوند به حضرت صاحب توأمان می‌شود.


یادگار امام(ره)، ویژگی دوم مورد نظر امام خمینی برای دوره حضرت صاحب(عج) را زندگی برادروار دانست و گفت: در روایات داریم که وقتی حضرت ظهور می‌کنند، مردم برادروار زندگی می‌کنند. سابقه تاریخ بشر، سرشار از نزاع و جنگ است. بشریت بسیار از هم کشته‌اند و از هم از بین برده‌اند.


وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه اظهار کرد: همین امروز در جامعه اسلامی شاهدیم گروهی که سابقا آن را مرتجعین منطقه می‌خواندیم و امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند، منطقه را به آشوب کشیده‌اند و برادری جامعه اسلامی را هدف گرفته‌اند.


سید حسن خمینی تصریح کرد: این گروه واژه‌های مقدس را نیز برای خود برگزیده‌اند و سؤال این است که صحنه‌ آرمان مهدویت که امام خمینی(ره) برشمردند، چه مقدار از این وضعیت دور است؟








روزی اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبری انقلاب فرماندهی کل قوا تصمیمی بگیرند، اختلافات در همه سطوح برداشته می‌شود و همه یک‌کلام خواهیم شد

یادگار امام خاطرنشان کرد: آرمان مهدوی، آرمان همدلی، آرمان برادری و برابری و آرمان با هم زیستن است.


وی با بیان اینکه «امروز نمی‌توانیم سخن بگوییم و بر حوادثی که در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه و یمن می‌گذرد، خون گریه نکنیم»، گفت: امروز جامعه اسلامی آبستن حوادث بسیار تلخی است که نطفه نامقدس آن را بی‌تردید کسانی گذاشتند که هیچ علاقه و عشقی که به جامعه اسلامی ندارند بلکه نسبت به جامعه اسلامی سرشار بغض و کینه هستند.


یادگار امام اضافه کرد: گروهی که امروز در همسایگی ما به نام دین سر می‌برند، نه تنها انسان‌کشی راه انداخته‌اند بلکه فاجعه‌بارتر از آن، چهره رحمانی شخصیت مبارک پیامبر اسلام را مخدوش می‌سازند.


وی با نثار درود به روح مطهر امام راحل، گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، یکی از آرمانی‌ترین رشحات این انقلاب، هفته وحدت بود؛ اینکه امت اسلامی یکپارچه شود و زمینه‌سازی ظهور حضرت، یعنی برادروار، همراه و هم‌دوش باشیم؛ همه اقوام، گروه‌های مختلف، شیعه و سنی. اما امروز می‌بینیم که این گروه خشن، غلط و بیراهه‌رو چه بلایی بر سر جامعه اسلامی آورده‌ و تمام جهان اسلام را هدف گرفته و چهره رسول رحمت را خشن جلوه می‌دهد.


یادگار امام(ره)، با بیان اینکه «انقلاب اسلامی، انقلاب رحمت و برادری بود»، گفت: پیام انقلاب ما این بود که روزی می‌رسد که عقل بشری به رشد خواهد رسید. پیام انقلاب امام، زمینه‌سازی برای آن روز بود، آن وقت یک گروه تحت حمایت ابرقدرت‌ها و در رأس آنها صهیونیسم، چنین فضایی را برای جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند. (جمعیت حاضر در حرم امام، یکصدا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.)


وی با بیان اینکه «دشمنان اسلام امروز کاری کردند که جامعه اسلامی که به تعبیر رهبر انقلاب در اوج بیداری اسلامی قرار گرفته بود، به این نقطه رسیده است»، گفت: امروز جای آن دارد که جامعه اسلامی خون گریه کند. امروز در یمن و عراق می‌بینیم که چه می‌کنند. مردمی حکومتی را تشکیل داده‌اند با اتکای به نیروی خود، حالا آمده‌اند آنها را محاصره کرده‌اند و حتی ابتدایی‌ترین وسایل را هم نمی‌گذارند به آنها برسد.


یادگار امام(ره) در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه «سرزمین ایران، سرزمین خمینی است»، در میانه صلوات حضار، افزود: همه دنیا، ملت ایران را آزموده‌اند. اگر کسی به این مملکت چپ نگاه کند، ملت ایران زیر سایه فرماندهی کل قوا، اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهد. ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال کشور و امنیت ایران که امروز در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد، خط قرمز ماست.


سید حسن خمینی تأکید کرد: روزی اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبری انقلاب فرماندهی کل قوا تصمیمی بگیرند، اختلافات در همه سطوح برداشته می‌شود و همه یک‌کلام خواهیم شد.


این بخش از سخنان یادگار امام(ره) با شعارهای الله اکبر جمعیت حاضر در حرم مطهر همراه شد.


سید حسن خمینی در بخش پایانی سخنان خود، با تأکید بر اینکه «حضرت صاحب(عج)، جامعه انسانیت را خواهد ساخت»، گفت: وجود مبارک امام زمان، آینده بشریت را خواهد ساخت. اسلام آن بزرگوار، اسلام رحمت و عطوفت و برادری است.


یادگار امام در پایان اظهار کرد: خداوندا! این مردم بعد از 26 سال به گرد شمع ضریح کسی جمع شده‌اند که تذکار یاد تو بود و راهش، یادآور راه علی مرتضی بود، مردی که پرچم دینداری را پس از سال‌ها در این کشور و جهان بالا برد. مردم ما را در اوج برادری قرار بده و بر توفیقات رهبری نظام، مسئولان و خدمتگزاران نظام بیفزا و بر روح بلند امام، فرزندان امام و همه حق‌داران بر ما کسانی که بودند و نیستند و کسانی که در راه امام گام زدند و امروز در میان ما نیستند و کسانی که در این 26 سال بر غربت امام خون گریه کردند و امروز در میان ما نیستند، رحمت فرست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته