دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 08:37

حال و هوای حرم مطهر امام(ره)/ طرح‌های ویژه پلیس راهور برای مراسم ارتحال تا پایان روز جمعه

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته با حضور رئیس جمهوری در صحن آستان مقدس امام خمینی(ره) آغاز شده بود امروز نیز با حضور عاشقان امام (ره) ادامه یافته است و پلیس نیز تدابیر ویژه ای برای کنترل ترافیک و ایجاد امنیت تا روز جمعه اندیشیده است.
کد خبر : 21580

به گزارش گروه اجتماعی آنا، با آغاز روز 14 خرداد و حرکت کاروان های عاشقانه حضرت امام برای بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال از سراسر کشور، ترافیک سنگینی در مسیر ورودی های تهران گزارش شده است.


با این حال تدابیر پلیس که پیشتر نیز اعلام کرده بود سبب روان شدن ترافیک و کنترل وضعیت شده است. همچنین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی ورودی‌های جنوب شهر تهران در اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: اولین بخش از محدودیت‌های مربوط به اطراف حرم امام راحل از ساعت ۵ بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شده و این در حالی است که پلیس راهور تهران بزرگ تا پایان روز جمعه طرح‌های ویژه‌ای دارد.


سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرده که اولین بخش از محدودیت‌های ترافیکی که مربوط به رفت و آمد خودروهای سنگین می‌شده است از ساعت 5 بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شده و محدودیت‌های اصلی از ساعت 12 دیشب اعمال شده است.


سردار حسینی تصریح کرد: مأموران تا پایان روز جمعه طرح‌های ویژه‌ای برای سهولت تردد شهروندان و مسافران خواهند داشت و تا تخلیه کامل معابر اقدامات لازم را انجام خواهند داد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از زائران حرم حضرت امام خواست تا با توجه به استقرار ماموران پلیس تنها در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده توقف کرده تا موجب افزایش ترافیک نشوند.


حال و هوای حرم مطهر امام خمینی (ره)


آنطور که رسانه های مختلف گزارش داده اند، حال و هوای حرم مطهر امام خمینی(ره) با نزدیک شدن به زمان رسمی برگزاری مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام (ره) آکنده از عشق و محبت ملت صبور ایران به آرمان های والای بینانگذارجمهوری اسلامی شده است.


اطراف آستان مقدس امام خمینی(ره) مملو از عاشقان و شیفتگان پیرجماران، خمینی بت شکن است که از شب گذشته و ساعات اولیه صبح امروز(پنجشنبه) برای تجدید میثاق با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی دراین مکان حضور یافتند.
در داخل حرم مطهر دستجات مختلف بویژه زایران شهرستانی در قالب کاروان های مختلف در حال تجدید میثاقی دوباره و زیارت تربت پاک امام راحل هستند.
در فضای بیرون حرم و اطراف آستان مقدس نیز خیل زائران و عاشقان امام خمینی به چشم می خورد که برای عرض ارادت به پیشگاه امام زمان (عج) و تجدید میثاق با بنیانگذار فقید انقلاب در این مکان مقدس حضور یافته اند.
خیابان های منتهی به حرم مطهر امام روح الله(ره) سرشار از حضور معنوی و با بصیرت پیروان امام راحل است و با عکس هایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی پوشیده شده و ایستگاه های صلواتی نیز در حال خدمات رسانی به زائران آستان مقدس حضرت امام خمینی هستند.
ایستگاه های صلواتی در ضلع غربی، شرقی و شمالی حرم مطهر دایر شده است و از ساعات اولیه صبح امروز از زائران پذیرایی می کنند.
سازمان ها و ادارات مختلف از جمله شرکت مترو، اتوبوس رانی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران کشور و شبکه بهداشت و درمان خدمات ویژه ای را برای زائران و مهمانان داخلی و خارجی مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی کرد
.


تمهیدات استانداری و نیروی انتظامی برای مراسم ارتحال


پیشتر ​سید حسین هاشمی استاندار تهران در دیدار با سردار حسین ساجدی نیا فرماندهی انتطامی تهران بزرگ ضمن اشاره به اهمیت تامین امکانات نیروی انتظامی در برگزاری مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) گفت: مجموعه نیروی انتظامی استان با تجربه گرانسنگ خود طی سال های گذشته نشان دادند هیچ نگرانی در برگزاری مراسم وجود نخواهد داشت.


وی افزود:‌ در مدت 20 ماهی که خدمت مردم استان تهران هستیم در زمینه عملکرد نیروی انتظامی هیچ دغدغه ای نداریم و با وجود امکانات حداقلی که در اختیار نیروی انتظامی است همچنان شاهد پیشبرد اهداف هستیم.


رئیس شورای تامین استان تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت:‌ خوشبختانه در برنامه ریزی های مراسم نه تنها محدوده حرم در خدمت رسانی مورد توجه است بلکه در شهر تهران و استان تهران هم شاهد توجه ویژه هستیم.


آمادگی آتش نشانی برای تامین ایمنی مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره)


از سوی دیگر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از آماده‌باش کامل نیروهای این سازمان برای تأمین ایمنی مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) خبر داده است.


سعید شریف‌زاده اعلام کرد: برای پذیرایی مناسب از زائران همه ساله تمهیداتی انجام می‌شود و ابعاد خدماتی مراسم بزرگداشت امام(ره) با محوریت شهرداری تهران شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته