دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1396 - 08:43
بیژن مقانلو:

تکواندو اسیر حواشی و خودزنی‌های داخلی شده‌است

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: بودن مهدی بی‌باک کنار بیژن مقانلو دلیل نمی‌شود که او امروز مربی کاملی باشد.
کد خبر : 215796

بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره وضعیت تکواندو ایران و کسب تنها تک مدال فرزان عاشورزاده در مسابقات گرندپری مراکش اظهار کرد: «فرزان عاشورزاده توسط من شناسایی و به تیم ملی راه پیدا کرد و در این سال ها هم خیلی خوب درخشید.»


وی گفت: « خدا را شکر در مدت چهار سال که هدایت تیم ملی را برعهده من بود به تمامی افتخارات ممکن غیر از مدال المپیک دست پیدا کردم. تیم من سه سال در سطح اول تکواندو جهان حضور داشت، قهرمان جهان بود، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را تجربه کرد و بیش از ۱۰۰ مدال در میدان‌های معتبر کسب کرد. فقط در المپیک موفق نبودیم و آن هم دلیل داشت. زمانی که این اتفاق برای تکواندو در المپیک افتاد من به همه گفتم مسئولیت این شکست با من است چرا که آدم‌ها وحواشی که از بیرون به تیمم وارد شد و بازیکنان را تحت فشار قرار داد را نشناختم و همین امر هم باعث شد ما نتیجه نگیریم. مقانلو اگربه نظر بعضی ها اشتباهاتی داشت از تکواندو رفت و در حال حاضر مشغول کار خودش است اما امیدوارم تکواندوی ایران در مسیر درستی قرار بگیرد و بتوانیم در دوی ماراتنی که همه کشورها برای پیشی گرفتن از هم به راه انداختند، سربلند بیرون بیاییم.»


مقانلو همچنین بیان کرد: «مسابقات گرندپری از بهترین مسابقات تکواندو در سطح بین المللی است و همه کشورهای شرکت کننده در این مسابقات از مدت ها قبل در حال برنامه ریزی هستند تا در این مسیر موفق شوند اما متاسفانه تکواندو ما اسیر حواشی و خودزنی‌های داخلی است. قبل از المپیک ریو جوی به وجود آمد برای اینکه توانایی تکواندوکاران ما برای کسب مدال المپیک را زیر سوال ببرند و همین اتفاق هم افتاد. بعد از المپیک هم تنها انتقاد شنیدیم و حتی بعد از اینکه من از تیم ملی کناره گیری کردم همان منتقدان فقط حرف‌های احساسی زدند و کاری برای تکواندو انجام ندادند.»


مربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه اظهار کرد: «من نمی دانم موضوع جوانگرایی چرا باید برای تکواندوکاران جوان ما مطرح شود. مگر فرزان عاشورزاده یا محمد کاظمی و ابوالفضل یعقوبی چندسال دارند که باید به جای آنها نیروی جوان‌تر به تیم تزریق شود؟! این تکواندوکاران فقط 20 سال سن دارند و حالا که دوران اوج و پختگی خودشان را باید سپری کنند با بیان اینکه آنها پیر شده‌اند توانایی آنها را زیر سوال می‌برند. کاش ما در تکواندو به این امر برسیم که دست از عوام فریبی برداریم و انتخاب‌هایی براساس شایسته سالاری داشته باشیم تا این رشته دوباره به روزهای اوجش برگردد.»


وی در مورد حضور بی‌باک در تیم ملی به عنوان سرمربی گفت: «او 4 سال در کنار من بود و امیدوارم در این مدت تجربیات زیادی به دست آورده باشد و با همه بازیکنان هم آشنایی کامل دارد. بودن مهدی بی‌باک کنار بیژن مقانلو اساس این نمی‌شود که مهدی‌ بی‌باک مربی کامل است. امیدوارم بی‌باک در طول این مدتی که کنارم بوده تجربه خوبی کسب کرده باشد. مشکل ما در کشورمان این است که آدم‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم در صورتی که تفکرات آدم‌ها متفاوت است. معیار ارزیابی‌ها اشتباه است این خیلی بد است. البته من همیشه معتقدم که نباید احساسی رفتار کرد و هر تصمیمی که برای تیم ملی گرفته می شود باید منطقی باشد.»


مقانلو درپایان گفت: «فعلا در کشورهای مختلف کار تدریس را ادامه می دهم و به تازگی از مجارستان برگشته‌ام و قرار است تا چند وقت دیگر به برزیل بروم و دوره های آموزشی در این کشور برگزار کنم. زمانی که تیم ملی در المپیک ریو نتیجه نگرفت من به همگان گفتم زمان بزرگترین قاضی است وهمه چیز را ثابت می کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته