دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1396 - 11:01
قره خانی در تشریح نشست کمیسیون انرژی:

طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات رد شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، از رد طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات خبر داد.
کد خبر : 215615

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خانی در تشریح نشست دیروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین دستور کار کمیسیون، طرحی بود که به کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که این طرح اصلاح ماده 31 قانون مقررات صادرات و واردات کشور بود که بر این اساس، واردات برخی کالاهایی که در کشور ظرفیت تولید آنها وجود دارد، ممنوع شود.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور در کمیسیون انرژی رد شد، افزود: در این طرح ذکر شده بود که واردات کالاهای خارجی اعم از کالاهای ساخته شده قطعات، ملزومات، تجهیزات و ... که در داخل به مقدار نیاز تولید می شود و مورد نیاز صنایع نیست و باعث تضعیف واحدهای تولیدی می گردد، ممنوع و دولت مکلف است از واردات آن جلوگیری کند.


قره خانی ادامه داد: در تبصره یک ماده 31 وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده بود تا سه ماه پس از تصویب این قانون، فهرست کالاهای قابل ورود و مقدار مورد نیاز آن را با همکاری وزارتخانه های نفت، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران تهیه و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه کند.


وی با اشاره به تبصره 5 طرح اصلاح ماده 31 قانون مقررات صادرات و واردات که از سوی کمیسیون رد شده بود، تصریح کرد: بر این اساس تبلیغ کالاهای خارجی موضوع این قانون توسط صدا و سیما و رسانه هایی که به هر نحو از بودجه دولتی دریافت می کنند، ممنوع است.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح اصلاح ماده 31 قانون مقررات صادرات و واردات به دلیل ناقص بودن در کمیسیون رد شد، لذا با تصویب این طرح، قانون گذشته نیز از بین می رفت و اعضای کمیسیون به همین دلیل به آن رأی منفی دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته