دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1396 - 10:17
سلیمی در تشریح جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

ثبت احوال و ناجا مکلف به پاسخگویی درباره وضعیت باروری فرزندان اهداء‌گیرندگان شدند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به طرح ساماندهی اهداء در مراکز درمان ناباروری، گفت: دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت احوال و ناجا مکلف به پاسخگویی به وزارت ‌بهداشت درباره وضعیت باروری فرزندان اهداء‌گیرندگان شدند.
کد خبر : 215581

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در تشریح جلسه دیروز (2 مهرماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح ساماندهی اهداء در مراکز درمان ناباروری در این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی مطرح و تبصره ماده 4 آن تصویب شد. ماده 4 این طرح به تکلیف وزارت بهداشت و درمان در زمینه پاسخگویی به استعلامات مرتبط با فرزندان اهداء گیرندگان در شرف ازدواج از طریق سامانه اطلاعات درمان ناباروری برای جلوگیری از ازدواج مشکل‌دار اشاره کرده است.


نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تبصره ماده 4 طرح مذکور مبنی بر «کلیه دستگاه‌های موضوع محاسبات عمومی کشور، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، سازمان ثبت احوال و مراکز انتظامی مکلف به همکاری لازم و مورد درخواست وزارت بهداشت و درمان در اجرای این ماده می‌باشند.» است که به تصویب رسید.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار در ادامه جلسه، افزود: موافقان و مخالفان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار در حضور نماینده گمرک، معاون مرزبانی ناجا و معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در کمیسیون اظهارنظر کردند اما این لایحه مورد نظر موافق نمایندگان واقع نشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته