دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

تمام ایران حامی پرسپولیس/جنگ تمام‌عیار ایران و عربستان در ابوظبی

شب اول مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب آغاز می شود که در مهمترین بازی این مرحله تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه محمدبن زاید امارات به مصاف هم می‌روند.
کد خبر : 215546

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم پرسپولیس ایران و الهلال عربستان امشب از ساعت 19:30 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به میزبانی تیم عربستانی به میدان می‌روند.


دو تیم در حالی در این مرحله مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که در دور گروهی این رقابت‌ها هم گروه بودند که هر دو دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید.


پرسپولیس در دور جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای اولین‌بار به این مرحله راه پیدا کرده‌است و این در حالی است مقابل آن الهلال یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا قرار گرفته است که سابقه دو بار قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و یکی از تیم‌های پرافتخار قاره کهن به حساب می‌آید.


پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد در دو بازی رفت و برگشت از سد الاهلی عربستان بگذرد و الهلال هم با یک تساوی و یک پیروزی مقابل العین امارات به دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.


پرسپولیس برای این دیدار با شوک بزرگی روبرو شد چرا که فیفا با توجه به شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مهدی طارمی این بازیکن را برای 4 ماه از حضور در میادین فوتبالی محروم کرد. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس هم از فعالیت در دوپنجره نقل و انتقالاتی محروم شد که خبر بدی برای سرخپوشان در آستانه بازی با الهلال بود.


نبود طارمی در این دیدار برای برانکو سخت است و سرمربی تیم اعلام کرد که نداشتن بهترین گلزن تیم در یک دیدار حساس کار را برای آنها سخت خواهد کرد. برانکو در این مورد گفت: «مهدی طارمی بهترین گلزن ما است و نداشتن این بازیکن در بازی مقابل الهلال کار را برای ما سخت می‌کند. وقتی طارمی در زمین نیست مثل این است که «ادواردو» را از الهلال بگیرید و یک بازیکن کلیدی را در این دیدار از دست دادیم.»


محرومیت طارمی، موجی از شادی را برای طرفداران الهلال به دنبال داشت و این خوشحالی به گونه‌ای بود که هواداران این تیم با ورود با صفحه مجازی باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مدیران این باشگاه تشکر کردند.


پرسپولیس علاوه بر طارمی در این دیدار کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری را به دلیل محرومیت دراختیار ندارد، ضمن اینکه سید جلال حسینی که یکی از گزینه‌های جانشینی انصاری در خط دفاعی است هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده است هر چند که خودش اعلام کرده برای بازی امشب مشکلی ندارد.


البته این تنها پرسپولیس نیست که تعدادی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار ندارد چرا که الهلال هم چند بازیکن اصلی خودش را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد. نواف العابد، محمد الشلهوب و مختار الفلاته غایبان الهلال مقابل پرسپولیس هستند. هر چند که سرمربی آرژانتینی الهلال سرانجام تصمیم گرفت یاسر القحطانی را با وجود اختلافی که با او دارد در فهرست نهایی قرار دهد


دو تیم تاکنون 12 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که این بازی‌ها 4 برد برای پرسپولیس و 3 برد برای الهلال و 5 تساوی برای دو تیم درپی داشته است. الهلال تاکنون موفق شده 11 بار دروازه پرسپولیس را باز کند درحالی که پرسپولیسی‌ها 9 بار موفق به گلزنی مقابل الهلال شده‌اند. اما بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس برابر الهلال علی کریمی است که در سال‌های 2001 و 2012 موفق شد دو بار دروازه این تیم عربستانی را باز کند.


پرگل‌ترین برد الهلال مقابل پرسپولیس برد 4 بر 1 سال 1998 در لبنان بود و پرگل‌ترین برد نماینده ایران مقابل تیم عربستانی به سال 2001 برمی‌گردد که پرسپولیس موفق شد با 3 گل علی کریمی، علی انصاریان و حامد کاویانپور از سد الهلال بگذرد.


هر دو تیم یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های آسیا هستند و در آخرین رده‌بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا الهلال در صدر تیم‌های برتر آسیا قرار گرفت و پرسپولیس هم به عنوان بهترین تیم ایرانی در مکان هفتم قرار گرفت.


قضاوت این دیدار بر عهده داوران کره جنوبی است.


در دیگر دیدار این مرحله دو تیم «شانگهای» چین و «اوراواردز» ژاپن در روز چهارشنبه برگزارکننده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند که تکلیف فینالیست شرق آسیا را روشن خواهند کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب