دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگوی آنا با خواننده معروف پاپ؛

خاطره مجید اخشابی از عزاداری حسینی خانه پدربزرگ/ من با این اعتقادات بزرگ شدم

اخشابی تأکید داشت: در خانواده‌ای متولد شده‌ام که اعتقادات مذهبی مثل همه مردم در ذهن و بطن‌مان وجود داشت. من با این اعتقادات پرورش یافته‌ام.
کد خبر : 215488

مجید اخشابی، خواننده مطرح این روزهای حوزه موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون فضای محرم عنوان کرد: دین یکی از ارکان فکری و حیاتی هر شخصی است. مگر می‌شود بدون اعتقاد به دین و داشتن جهان‌بینی خصوصا نظام دینی و اعتقادی، زندگی کرد؟


وی با بیان اینکه بی‌اعتقادی اساسا آدمی را به ناکجا می‌کشاند، ادامه داد: به هرحال ما در کشوری هستیم که معتقد به دین اسلام هستیم و با اعتقادات خاص زندگی می‌کنیم. شخصا خدا را شکر می‌کنم که در مملکت ما هر کودکی که چشم باز می‌کند با آموزه‌های اسلامی روبرو و در روح و جانش تنیده می‌شود.


این خواننده درباره فکر و درونیات خود نیز گفت: من نیز مصداق این کلمات هستم چون در خانواده‌ای متولد شده‌ام که این اعتقادات مثل همه مردم در ذهن و بطن‌مان وجود داشت. من با این اعتقادات پرورش یافته‌ام.


اخشابی با خاطراتی از دوران کودکی خود افزود: پدربزرگ من تا روزی که زنده بود و در توان داشت هرسال روز عاشورا نذری می‌داد. نذری های وسیع و بزرگی تدارک می‌دید.


وی ادامه داد: برای ما روز خاصی بود چون دسته و هیئات مختلفی همیشه ظهر عاشورا به منزل پدربزرگم می‌آمدند. مراسمی برای امام حسین(ع) و عزاداری امام برگزار می‌شد که خیلی هم تماشایی بود و جمعیت زیادی در حیاط جمع می‌شدند.


مجید اخشابی با بیان اینکه برپایی این سنت عزاداری برای امام حسین(ع)، سنت هرساله پدربزرگ او بوده، به آنا گفت: من از زمانی که چشم باز کردم با این اعتقادات آشنا و همراه بودم. به عینه در خانواده‌مان می‌دیدم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته