دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1396 - 13:34

گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در واحد ایلام

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ، مسئول نهاد رهبری، استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.
کد خبر : 215320

حیدر داودی: این نمایشگاه به همت پایگاه مقاوت بسیج اداری، بسیج دانشجویی، معاونت فرهنگی و روابط عمومی واحد ایلام برپا و بیش از 1000 قطعه عکس شهدا، کتب مربوط به جبهه و جنگ و وصیت نامه شهدا و خاطرات رزمندگان اسلامی در طول دوران دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته شده است.



تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با ایام محرم حال و هوای خاصی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام داده است. درآمیختن فضای معنوی عاشورایی با دفاع مقدس حکایت از امتداد مسیر عاشورا در دفاع مقدس دارد. امکانات نظام پیشرفته رژیم بعث با پشتیبانی استکبار غرب و شرق و به زانو درآمدن همه آنها در مقابل فرهنگ ایثار، شهادت و پایمردی تداعی عاشورای حسینی در جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنگ تحمیلی دارد.


امروز هم می طلبد با تاسی از فرهنگ عاشورایی و درس گرفتن از پیروزی های دوران دفاع مقدس که با اقتدار و ایستادگی در مقابل غرب و شرق به دست آمد امروز نیز باید در مقابل جبهه استکبار به سرکردگی امریکا و زیادخواهی های آنان باید با اقتدار و تکیه بر توان داخلی بایستیم و مقابله کنیم.



دفاع مقدس، مقاومت، شهادت‌طلبی، مطیع امر رهبری بودن و در خط ولایت حرکت کردن از مهمترین شاخصه های مردم ایلام است و این مردمان با تکیه‌بر همین واژه‌ها که برگرفته از مکتب عاشورا است با تقدیم هزاران شهید و ایثارگر جنگ را در ایلام اداره کردند و امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی کشور محلی برای نشر و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است تا دانشجویان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بیش از پیش با واژه های عاشورایی از جمله شهادت طلبی ، ایثار و مقاومت آشنا شوند.


استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشرک با کشور عراق در طول دوران دفاع مقدس در قالب جبهه میانی با تقدیم هزاران شهید و ایثارگر نقش ماندگاری در دفاع از کیان ایران اسلامی داشته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته