دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1396 - 07:56
تیمور غیاثی:

ورزشکاران ما به قدرنشناسی عادت کرده‌اند/ مگر تفتیان سر گنج نشسته‌است

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی گفت: متاسفانه ورزشکاران ما قدرنشناس شده‌اند و طوری رفتار می‌کنند که انگار فدراسیون کمک‌های مالی خود را از آنان دریغ می‌کند.
کد خبر : 215309

تیمورغیاثی سخنگو سازمان تیم‌های ملی در مورد عملکرد تیم ایران در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در ترکمنستان به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «در این رقابت‌ها دونده‌های ایران با 5 مدال و جابه‌جایی رکورد ملی و بازی های داخل سالن به کار خود را پایان دادند که به نظرم عملکرد قابل قبولی است. با شرایطی که فدراسیون دوومیدانی دارد چه از نظر منابع مالی و چه مشکلاتی که با آنها درگیر هستیم، کسب این نتیجه نشان دهنده عملکرد خوب ورزشکاران است.»


وی در مورد گلایه برخی ملی‌پوشان اظهار کرد: «‌متاسفانه برخی ورزشکاران ما همیشه ناراضی هستند و جالب اینکه عملکرد قابل قبولی هم ندارند ولی همیشه گلایه و نارضایتی خودشان را دارند. سپیده توکلی بعد از مسابقات داخل سالن آسیا از وضعیت دوومیدانی گلایه کرده بود که البته ما هم خودمان قبول داریم شرایط برای دوومیدانی آنطور که انتظار می‌رود نیست به خصوص اینکه با وجود اینکه شش ماه دوم سال هستیم اما هنوز بودجه ما پرداخت نشده‌است اما با این حال ورزشکاران ما مدام در حال گلایه کردن هستند. چندوقت پیش و در مسابقات قهرمانی آسیا سپیده توکلی نتیجه نگرفت در مسابقات اول فصل هم باز نتیجه نگرفت اما هر بار گلایه و اعتراض می کند. برای مسابقات داخل سالن‌ آسیا توکلی 6 ماه فرصت داشت تا خودش را برای این رقابت‌ها آماده کند اما باز هم دیدیم نتیجه‌ای حاصل نشد. متاسفانه ورزشکاران ما با اینکه نتایجی خوبی نمی‌گیرند اما سطح توقعاتشان بالاست. برای همین برای شرکت در مسابقات داخل سالن برای سپیده توکلی ورودی گذاشته بودیم اما او نتوانست ورودی را به دست بیاورد اما با این حال به او اجازه دادیم که در این مسابقات شرکت کند که همه دیدند که در رقابت‌ها هم نتوانست نتیجه بگیرد.»


غیاثی به گلایه‌های تفتیان بعد از مسابقات داخل سالن اشاره کرد و گفت: «در هر مسابقه و تورنمنتی که تفتیان شرکت کرده و موفقیت به دست آورده پاداش آن را هم گرفته است، همین چند وقت پیش بود که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفت و فدراسیون هم 50 میلیون تومان پاداش داد اگر اسم این از نظر ورزشکاران حمایت نیست پس باید چه نامی بر روی آن بگذاریم؟! متاسفانه ورزشکاران ما قدرنشناس شده‌اند و طوری رفتار می کنند که انگار فدراسیون کمک‌های مالی خود را از آنها دریغ می کند.»


سخنگوی سازمان تیم‌های ملی در واکنش به اینکه تفتیان مدعی است بخشی از هزینه های اردوهایش را خودش پرداخت می کند، اعلام کرد: « فدراسیون تا جایی که در توانش بوده برای ورزشکاران هزینه کرده است قبل از مسابقات داخل سالن آسیا اردویی در مشهد برای تفتیان برگزار شد که به همراه مربی‌اش در بهترین هتل مشهد اقامت داشت و بهترین امکانات در اختیار او بود. تنها همان اردوی مشهد 12 میلیون هزینه داشت که تمام اسناد و مدارکش هم موجود است، مگر تفتیان سرگنج نشسته است که در هر اردوی با هزینه خودش شرکت کند. متاسفانه همانطور که گفتم برخی ورزشکاران ما قدرنشناس شده‌اند و شرایط فدراسیون هم درک نمی کنند.»


غیاثی در مورد ادامه همکاری مربی تفتیان اظهار کرد: «این مربی طبق قراردادی که با تفتیان داشت ماهیانه 5 هزار یورو از فدراسیون دستمزد می‌گرفت که حالا تصمیم به قطع همکاری با او گرفته‌ایم با این شرایط اقتصادی که ورزش کشور دارد ما همه جوره تلاش می‌کنیم تا ورزشکاران ما بهترین شرایط را داشته باشند. احسان حدادی تا چند وقت دیگر راهی آمریکا می‌شود و در مورد انتخاب مربی هم فدراسیون به خودش این اختیار را داده که هر مربی که او صلاح بداند پای مذاکره با فدراسیون قرار بگیرد. امیدواریم که شرایط دوومیدانی برای حضور در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا به بهترین شکل پیش برود و بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته